אסון מירון תשפ"א

ח״כ יעקב אשר מציע: סיוע כלכלי למשפחות אסון מירון

יו״ר ועדת החוקה בכנסת הקודמת, ח"כ יעקב אשר, מקדם הצעת בזק לסייע למשפחות ולפצועי הטרגדיה ממירון • ארבעת נציגי דגל התורה הגישו את ההצעה ביחד (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

חברי הכנסת החרדים מקדמים חקיקת בזק שתסייע כלכלית למשפחות ארבעים וחמישה נספי אסון מירון ולעשרות הפצועים בימים טרופים אלו.

ע״פ ההצעה, אותה יזם ח״כ יעקב אשר מיהדות התורה ועימו חתומים שלושת נציגי דגל התורה האחרים, המדינה תסייע למשפחות הרוגים ולפצועים מעבר למידה הנדרשת ע״פ חוק, בקריטריונים שתגבש ועדה שיקים שר העבודה והרווחה, איציק שמולי.

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון - לחצו כאן

בין הדברים שיבדקו: מספר הנפגעים במשפחה, מידת הפגיעה של כל אחד מבני המשפחה מבחינה נפשית ומקורות ההכנסה מהם חיים קרובי הנפטר או הפצוע.

בהסבר להצעת החוק נכתב: ״המקרה הטרגי של האסון איננו מכוסה ע״י כל גורם ביטוחי או על ידי המדינה, כנהוג במקרים של פיגועי טרור או נזקי מלחמה. לכן חשובה חקיקה ספציפית של הכנסת במקרה הזה כדי שלא יישארו נפגעים ובני משפחה ללא כיסוי ביטוחי וללא פיצוי ראוי שיוכל לסייע בידם להתמודד עם השלכות האסון״.

בלשכת ח״כ יעקב אשר הוסיפו: ״האסון הלאומי הנורא מעמיד משפחות רבות שיקיריהם נהרגו או נפצעו בפני בעיה כלכלית. האחריות של כולנו היא לטפל באותן משפחות שנפגעו מהאסון הנורא הזה, ואנו צריכים להתגייס כדי לשקם אותם״.

״אחרי אסון ורסאי הוגש הצעת חוק לפיצויים לנפגעי האסון, ובהתאם לכך הוקמה ועדה בראשות השופט לרון שגיבשה קריטריונים לפיצויים לסיוע לנפגעים, בחכמה שלאחר מעשה. הפיצויים האלו הם אלו שהחזיקו את המשפחות ועזרו להם להתמודד, שכן הפיצויים בהליך המשפטי הגיעו רק לאחר יותר מ-16 שנה״.

״הצעת החוק לא קובעת כמה פיצויים, לזה תוקם ועדה ציבורית, אבל הצעת החוק הינה הושטת יד של המדינה, לסייע לנפגעים להתמודד עם הקשיים שיללו אותם שנים לצערנו בעקבות האסון הנורא. (המדינה שיודעת להושיט יד במקרי אסון של מדינות אחרות בעולם בעלות של מיליונים)״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר