אביהם של רה"י

'שבר על שבר': הגאון רבי קלמן לנדא זצ"ל

מירושלים מגיעה הבשורה על פטירת הג"ר קלמן לנדא זצ"ל, שבמשך שנים היה מראשי ישיבת טשעבין. שני בניו משמשים כראשי ישיבה ובנו הגדול מר"י חברון נפטר לפני 7 שנים (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי קלמן לנדא זצ"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מבית החולים שערי צדק מגיעה בשעה האחרונה (שני) הבשורה המרה על לכתו של הגאון רבי קלמן לנדא - מראשי ישיבת טשעבין והוא בן 91 בפטירתו.

הרב קלמן זצ"ל נולד בקרקוב שבפולין ,לפני תחיל מלחמת העולם השנייה, בניסי ניסים הצליח לשרוד את השואה, וכשהגיע לארץ ישראל, היה הבחור ישיבה הראשון ששרד את השואה והגיע לישראל, כשהוא נכנס ללמוד בישיבת תפארת ציון, שהייתה בנשיאות מרן החזו"א.

לאחר מספר שנים, בהן יצר קשר עם מרן החזו"א והתקרב להגאון רבי מיכאל יהודה ליפקוביץ, עבר רבי קלמן זצ"ל לירושלים והחל ללמוד בישיבת חברון.

לאחר חתונתו לבתו של הגאון רבי אברהם טרגר, המשיך לשקוד על לימודו בכולל שעל יד ישיבת חברון, ובגיל 27, נקרא על ידי הרב מטשעבין לכהן כמגיד שיעור בישיבתו - ישיבת כוכב מיעקב - תפקיד אותו נשא במשך עשרות שנים.

הגאון רבי קלמן לנדא זצ"ל - בזיקנותו (צילום: באדיבות המשפחה)

רבי קלמן זצ"ל, חיבר לפני מספר שנים את הספר 'מנת חלקי' חידושים וביאורים על מסכת בבא בתרא. בנוסף, היה ידוע בקולו הערב ושימש כשליח ציבור במקומות רבים בימים הנוראים.

בזמן האחרון, היה רבי קלמן זצ"ל מאושפז במשך תקופה בבית החולים שערי צדק והיום כאמור הוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורכים, בנו הגדול - הוא הגאון רבי יצחק לנדא זצ"ל, שנפטר בצעירותו לפני כ-7 שנים ואחיו הצעיר ממנו יבל"א הגאון רבי ישראל לנדא, הקים לזכרו את ישיבת היכל יצחק בירושלים, אח נוסף הוא הגאון רבי משה לנדא, מראשי ישיבת נתיבות חכמה וראש הישיבה הקטנה החדשה שנפתחה בירושלים, חתנו הוא הגאון רבי ראובן זינגר ראש כוללי בית יהודה.

תלמיד בישיבת 'היכל יצחק' בירושלים, מספר ל'כיכר השבת': "הבשורה של הפטירה הגיעה לראש הישיבה, באמצע הלוויה של הבחור מהישיבה שנהרג במירון, ראש הישיבה המתין לסיום ההספד ואז יצא לבית החולים, ר' קלמן היה אבן מאבני הישיבה, כעת אנו מרגישים שהושברנו שבר על שבר".

הלוויתו תצא הערב (שני) בשעה 20:00 מביתו בעזרת תורה בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר