"מחזות מזעזעים"

האיש שטיפל במשפחות בדמעות: התפרקתי

"התפרקתי בבכי, ירדתי הצידה ניגבתי את הדמעות ועליתי חזרה", כך מספר בדמעות מנחם שוורץ, מרכז תחום חרדים במחוז ירושלים של משרד הרווחה, שטיפל במשפחות באבו כביר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג. מפיק: איציק אוחנה)

מנחם שוורץ, מרכז תחום חרדים במחוז ירושלים של משרד הרווחה, שטיפל במשפחות הרוגי אסון מירון שהגיעו למכון לרפואה משפטית באבו כביר, התארח באולפן 'כיכר השבת' וסיפר על ההתמודדות הנפשית של המגזר החרדי לאחר האסון הגדול שפקד את המגזר עם מותם של 45 מחוגגי ל"ג בעומר בהר מירון. צפו בריאיון המלא.

במהלך הריאיון סיפר שוורץ על הקושי האישי שלו: "אני הייתי באבו כביר ביום שישי מהשעה תשע עד השעה ארבע, מחזות מזעזעים, עוד רגע זולגות לי דמעות כאן באולפן. אני נמצא באיזשהו פוסט - טראומה, אני בפירוש מתכוון ללכת לטיפול, מדובר בארבעים וחמש משפחות תנסה להבין את הסיטואציה, משאית ראשונה אחריה עוד משאית, רכב של חברא קדישא ואחריו עוד רכב ועוד רכב, אני אגזול את כל הזמן אם אני אגיד לך כמה רכבים..".

"מדובר בארבעים וחמש משפחות שאיבדו את היקיר שלהם, משפחת אלחדד איבדו שניים מיקיריהם, אני לא יודע אם אתה רואה אבל אני עם דמעות..".

לדבריו: "זה קשה זה בלתי נסבל אתה צריך להיות חזק כדי לחזק את המשפחות, אחרי שאתה מחבק את המשפחה ובודק שהם מקבלים מה שהם צריכים אתה יורד למטה ובוכה.

"אשתי התקשרה אליי באמצע לשאול אותי איפה אני נמצא עכשיו ולא יכולתי לענות לה, התפרקתי בבכי, ירדתי הצידה ניגבתי את הדמעות ועליתי חזרה.

"זה מחזה בלתי נתפס שיישאר אצלי חרוט לעולמים, וזה לא רק אצלי יש עשרות עובדים סוציאליים חרדים שהם פשוט בטראומה, גם אנשי הביטחון וההצלה זקוקים לטיפול".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר