יממה אחרונה למנדט

בכיר חרדי: קרוב לוודאי שתם עידן נתניהו, עדיין לא מתייאש

בחצות לילה יפקע המנדט להרכבת הממשלה שהוטל על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והנשיא ריבלין צפוי להעביר את המנדט ל'גוש השינוי' • בכיר חרדי: "קרוב לוודאי שתם עידן נתניהו" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בחצות לילה המנדט להרכבת הממשלה יחזור לידי נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הצפוי להעבירו לידו של יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, וזה לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא צלח במלאכת הרכבת הממשלה.

בסיעות החרדיות נערכים להקמת ממשלת השינוי ברשות נפתלי בנט. לדברי גורם פוליטי חרדי בכיר בשיחה עם 'כיכר השבת': "קרוב לוודאי שתם עידן נתניהו, אבל חז"ל פסקו שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו לא יתייאש מן הרחמים".

כזכור, אמש התבטא ראש הממשלה נתניהו בהודעה מוקלטת לציבור: "אסור שדווקא בימים אלה נכנע לשנאת חינם", פתח נתניהו את הקריאה הפומבית לבנט. "אסור שחרמות אישיות ויריבויות אישיות בתוך הימין, ימנעו הקמת ממשלת ימין. אסור שנחזור על אסון אוסלו ונקים ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני. ממשלה כזו תהיה חלשה, מסוכסכת, מפולגת ומשותקת".

"היא לא תנסה אפילו לבלום את איראן מלחזור להסכם הגרעין. הרי רבים מחבריה תומכים בהסכם המסוכן הזה. ממשלה כזו - עם לפיד, ניצן הורוביץ, יאיר גולן, מירב מיכאלי, איבתיסאם מראענה ואיימן עודה - לא תמנע עקירת מתיישבים. להיפך!.

"כדי למנוע ממשלת שמאל", מסביר נתניהו, "אמרתי לנפתלי בנט שאהיה מוכן להיענות לבקשתו להסדר רוטציה שבו הוא יכהן ראשון כראש ממשלה במשך שנה אחת. חברי 'ימינה' ישולבו בממשלה ובכנסת בתפקידים חשובים. ואם חלילה לא נקים ממשלה, אם כי לדעתי לא נגיע לזה, נרוץ ברשימה משולבת לכנסת כשכל מפלגה שומרת על זהותה וכוחה היחסי".

בתגובה, אמר נפתלי בנט, המועמד לראשות ממשלת השינוי: " לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה. ואת זה, לצערי, אין לו, כי סמוטריץ שרף את כל הגשרים להקמת ממשלת ימין. זו המציאות. זה לא העניין שיציעו לי עוד משהו".

לדבריו: "לנתניהו פשוט אין ממשלה והוא מנסה להפיל את זה על ימינה. זו האמת. אני רוצה לשמור פה על טון מכבד לראש הממשלה אבל חשוב להגיד דברים כהוויתם - בפשטות, בבחירות האלה הוא הקים מפלגת לוין, ועכשיו הוא לא מצליח להשתלט עליה. שיפנה את כל הסרטונים הנרגשים לסמוטריץ".

"אני אומר בקול ברור את מה שאמרתי מההתחלה: אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלת ימין, ננסה להקים ממשלת אחדות, מתוך מחשבה שהדבר הכי מזיק, הכי הרסני, למדינת ישראל ולציבור הישראלי בימים אלה, אלה עוד בחירות. אתם מעלים על דעתכם מה המשמעות? אסון מירון, משברים חוקתיים בישיבות הממשלה, מבוכה, בלבול. זה מה שאנחנו רוצים פה? זה החזון? זה הכיוון?. אני גאה בזה שאני עומד על הקמת ממשלה, אני לא מתנצל על זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר