ב'בית מאיר' • צפו

הגר"ש גלאי: "הקב"ה מעורר אותנו כמו 'שעון מעורר'"

בעצרת התעוררות שנערכה בהיכל ישיבת בית מאיר, לזכרו של מייסד וראש הישיבה, הגר"ז רוטברג זצ"ל, הסביר תלמידו הרב גלאי, על האסונות האחרונים ואיך גדל בזכות רה"י; צפו (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ש גלאי (צילום: שוקי לרר)

בהיכל ישיבת בית מאיר בבני ברק, נערך אמש (שלישי) עצרת התעוררות לזכרו של מייסד וראש הישיבה, הגאון רבי זלמן רוטברג זצ"ל.

העצרת נערכה בראשותו של בנו ממשיך דרכו, ראש הישיבה הגאון רבי צבי רוטברג, מי שנשא את המשא המרכזי, היה הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי.

בפתח דבריו הביע הרב גלאי את התרגשותו, "אני זוכה לראות את הבית שמגדלים בו תורה ויראה עומד על תפארתו כמו לפני שישים שנה עת נכנסתי ללמוד בישיבה, ואיך שבס"ד המקום מוסיף והולך לשם ולתפארת - כידוע תורה תחילתה חסד".

הגר"ש סיפר על היום הראשון שהגיע לישיבה, "ניגש אלי הראש ישיבה זצ"ל ולקח אותי לחנות בקרבת מקום לקנות דבר מאכל לפי, כיון שדאג שמא אני רעב כיון שהגעתי ממרחק, אני חושב שמה שאני זוכה כיום לעסוק רבות בחסד לאלפים מישראל, הכל מכח ראש הישיבה ר' זלמן זצ"ל, החסד ההוא שהחדיר לי בזמן שלמדתי בישיבה".

בתוך דבריו עורר הגר"ש על האסונות הרבים, להם אנו עדים בתקופה האחרונה, ובתוכם הניסים הגלויים שכרוכים בהם, והזכיר ברעדה איך שהדברים חוזרים על עצמם שוב ושוב, כדי שנתעורר לקחת מוסר. ועורר שעיקר חפץ הקב"ה הוא עמל התורה , ושיהיה ברציפות, כמו שהיה בזמן שלמד בישיבה, עמלות בתורה ברציפות ובשמחה.

הגר"ש הזכיר בדבריו: "צריך לדעת שהעיקר זה עמל התורה ולא התוצאה, כי ע"י העמל התורה האדם קונה את התורה שהתורה נהיית 'תורתו'. אפילו שאדם לא הבין מה שלמד, נשאר בקושיא, אם הוא עמל בתורה זה העיקר. ובתורתו יהגה יומם ולילה".

"כתוב אצל אברהם אבינו ע"ה, למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ה', שלכאורא היה צריך לכתוב אשר יצווה לשמור דרך ה', אלא שיש דברים שלא שייך להסביר, יש דברים שרואים וע"י כך מבינים ע"י כך לומדים".

הרב גלאי, אף הוסיף, "כי בעיקר מה שנתן לי את הדרך זה מה שראיתי בישיבה, את הראש ישיבה בעמל התורה ובתפילה, איך היה אומר 'ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם' באיזו התעוררות, שכידוע לזה רק התורה היא התבלין".

בסיום דבריו בירך הרב, שיזכו כל הבחורים להתחזק בעמל התורה בשמחה וברציפות, ושנזכה במהרה לגאולה השלימה ואז נוכל בעז"ה הלאה ללמוד מהראש ישיבה זצ"ל במרה בימינו אמן.

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר