קריסת הפארנצ'עס

אסון קרלין: 2 חשודים יובאו להארכת מעצר

חוקרי משטרת תל אביב החוקרים את האסון בקרלין יבקשו הבוקר להאריך את מעצרם של שני נחקרים, החשודים בגרימה מוות ברשלנות, מאחר ולא פעלו למנוע את קיום האירוע (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
זירת האסון (צילום: דוברות כבאות והצלה)

חוקרי יחידת ההונאה של מחוז תל אביב יבקשו הבוקר (חמישי) מבית משפט השלום בתל אביב להאריך את מעצרם של שני חשודים בגרימת מוות ברשלנות באירוע קריסת הפארנצ'עס בחסידות קרלין סטולין בליל חג השבועות. באסון נהרגו האברך מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל והנער מאיר גלויברמן בן ה-13, ולמעלה ממאתיים חסידים נפצעו בדרגות שונות.

השניים חשודים שלא ניסו למנוע את קיום האירוע ויתרה מזאת אף אישרו את המתווה של האירוע.

יצוין כי החקירה מנוהלת על ידי צוות חקירה מיוחד שהוקם ביחידת ההונאה של מחוז ת"א, בליווי קצין אגף החקירות המחוזי, נצ"מ דוד שריקי, ובהמשך ייערך דיון משותף בפרקליטות מחוז ירושלים.

קצין החקירות, ניצב משנה שריקי, שביקר השבוע בזירה אמר: "חקירת קריסת הטריבונה הוטלה על מחוז תל אביב, והיא תנוהל באמצעות יחידת ההונאה במחוז תל אביב".

"היום, הגענו עם צוותי חקירה לכאן - גם להתרשם מהזירה יחד עם נציגי הפרקליטות בירושלים, וגם לאסוף ממצאים ומסמכים. בהמשך תתואם ישיבה עם פרקליט מחוז ירושלים, לצורך המשך החקירה".

כזכור, יומיים לאחר האסון הקשה בחסידות קרלין סטולין, עו"ד אלדן דנינו, המייצג את דוד זקן - אחראי הבטיחות בגבעת זאב - התארח באולפן 'כיכר השבת' ותקף את התנהלות המשטרה בימים קודם האסון וטען כי הלקוח שלו התריע שוב ושוב אך במשטרה בחרו שלא למנוע את קיום האירוע.

עו"ד דנינו: 'המשטרה יכלה למנוע את האסון'

לדבריו, "ברגע שיש התכנסות של קבוצת אנשים במקום שהוא בלתי חוקי, הרי שהאחריות מוטלת על כתפי המשטרה, בטח כשמדובר בהתכנסות של מאות אנשים.

אתה אומר שהלקוח שלך שלח מכתב שבוע לפני האירוע, האם המשטרה התרשלה בטיפול באירוע הזה?

"חד משמעית. ברגע שהלקוח שלי מבין שמארגני האירוע לא שוהים לבקשותיו והפצרותיו להמציא את כלל האישורים, הוא פנה בכתובים למפקד נקודת המשטרה בגבעת זאב, והוא אף מכתב למכתב את ממ"ז ירושלים, את ראש המועצה ואת כלל הנוגעים בדבר.

"בשלב הזה הוא לא שמע שום דבר מהצד של המשטרה, עד יום ראשון בערב החג, אז נשלח אליו מייל בשעה 11:00 בבוקר, שם היא מוסרת לו הודעה המומה שתוכנה היא שהאחריות בנושא הזה היא על המועצה.

"ממונה הבטיחות אין לו סמכות לסגור את המקום, והמשטרה במקרה הזה לא רק שלא נתנה יד, אלא גם הכשילה את המועצה בטיפול במקום, משום שחייבים שיטור לצורך כך, ולכן במח"ש יהיו חייבים להיכנס לחקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר