מכה למשטרה

שוחררו "החשודים המרכזיים" באסון קריסת הפארנצ'עס

בעוד המשטרה ביקשה להאריך את מעצר איש חסידות קרלין ויועץ הבטיחות, אותם הגדירה כ"אקדח המעשן" שאחראיים לאסון קריסת הפארנצ'עס, בית המשפט שחררם לבית (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רגע האסון (צילום לפי סעיף 27 א')

"חלקם שולי, אם בכלל", אמר היום (חמישי) בית המשפט על שני העצורים עד כה בפרשת האסון בקרלין, ושחררם למעצר בית, למורת רוחה של המשטרה דרשה הארכת מעצר עבורם.

דוד פרוינד, גבאי בית הכנסת בגבעת זאב בו קריסת הפארנצ'עס גרמה לשני הרוגים ומאות פצועים, כמו גם יועץ הבטיחות אלי פרקל שהועסק על ידי החסידות, חשודים בעיני המשטרה בעבירה של המתה בקלות דעת, שעונשה עשוי להגיע עד ל-12 שנות מאסר.

אלא ששופט בית משפט השלום בתל אביב, אור ממון, סבר כי כי החשדות נגד אנשים אחרים המעורבים בסיפור, דוגמת מזמין הטריבונה והאחראי על האירוע, חמורים יותר, בעוד חלקם של השניים הללו הוא שולי, אם בכלל.

כזכור, במהלך תפילת המנחה בערב חג השבועות בבית הכנסת של קרלין בגבעת זאב, הפארנצ'עס קרסו, ובמקום נהרגו הנער מאיר גלויברמן ז"ל, בן 13, והאברך הרב מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל, בן ה-23.

ההרוגים באסון (צילום משפחתי)

במהלך הדיון בהארכת מעצרם ב-8 ימים, של פרקל ופרוינד, טען נציג המשטרה כי הם "המעורבים הישירים במחדל, הם האקדח המעשן. כל מה שעמד לנגד עיני החשודים, הוא לקיים את האירוע - ויהי מה. הביטחון? מהם והלאה. זאת למרות שמהנדס המועצה גלגל אותם מכל המדרגות ואמר: על גופתי המתה; לא יתקיים האירוע".

לדבריו, "המשיבים הנדסו את היועץ לתת חוות דעת שתקיים את האירוע", ובעקבות כך הונפק אישור תחת הכותרת 'אישור מבנים ארעיים', המתייחס רק לענין פתחי המילוט מהמקום.

כתב 'הארץ' ג'וש בריינר חשף, כי אחת הראיות המרכזיות של המשטרה, היא סרטון ממצלמות אבטחה, בו נראים השניים משוחחים על הטריבונות העליונות, שעות טרם התמוטטותן.

אלא שלטענת הגבאי פרוינד, ההחלטה להקים את הפארנצ'עס העליונים לא היתה שלו, כי אם של גורם אחר בחסידות; כך גם פרקליטו של המהנדס פרקל, שהסיר ממרשו כל אחריות אליהם.

כאמור, השופט השתכנע מהטיעונים, דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של השניים, שחררם למעצר בית והפנה את החוקרים לבדיקת כיוונים וגורמים אחרים.

עוה"ד עמית חדד, אמיר מורשתי ונועה מילשטיין, המייצגים את המהנדס, מסרו בתגובה: "בית המשפט קבע, כבר בשלב ראשוני זה, שאחריותו של מרשנו לאירוע הקריסה הטראגי שולית, אם בכלל. בהתאם, הורה בית המשפט על שחרורו, למרות בקשת המשטרה. מדובר בהחלטה יוצאת דופן כשהיא ניתנת בשלב ראשוני זה, והיא מוכיחה כאלף עדים כי למרשנו אין קשר לאירוע שנחקר. אנחנו סמוכים ובטוחים שככל שתתקדם החקירה התמונה תתבהר אף יותר ויהיה ברור שלמרשנו אין כל קשר למקרה הקשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר