אסון הפארנצ'עס

מועצת גבעת זאב למח"ש: "לחקור את המשטרה"

מועצת היישוב גבעת זאב פנתה לראש מח"ש בבקשה לפתוח בחקירה נגד התנהלות המשטרה באסון הפארנצ'עס: "כלפי משטרת ישראל עלו טענות קשות בדבר חלקה באסון" (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
זירת האסון (צילום: דוברות המשטרה)

"ראש המועצה המקומית חשף בכלי התקשורת כי פנה מפורשות אל משטרת ישראל, אך זו סירבה לנקוף אצבע והתנערה מאחריות", כך כתב עו"ד יחיאל וינרוט, המייצג את המועצה המקומית גבעת זאב, לראש המחלקה לחקירות שוטרים קרן בן מנחם.

המועצה מבקשת ממח"ש לפתוח בחקירה נגד המשטרה: "לאחר האסון נפתחה חקירה בדבר נסיבות האסון והאחריות לו, ובמסגרתה נחקרו בין היתר גורמים במועצה המקומית גבעת זאב. על הצורך בחקירה האמורה דומה שאין חולק.

"אולם, למרבה האבסורד, הגורם המבצע את החקירה הוא משטרת ישראל. אבסורד מדוע? שכן, כלפי משטרת ישראל עלו טענות קשות בדבר חלקה באסון. ראש המועצה המקומית חשף בכלי התקשורת כי פנה מפורשות אל משטרת ישראל, אך זו סירבה לנקוף אצבע והתנערה מאחריות".

עו"ד דנינו: 'המשטרה יכלה למנוע את האסון'

חברי המועצה התייחסו למכתב של הממונה על הבטיחות בגבעת זאב, מכתב שפורסם לראשונה ב-ynet, בו הוא מזהיר מפני קיום האירוע: "בתקשורת פורסם מכתבו של ממונה הבטיחות היישובי, דודי זקן, אל משטרת ישראל, בו הוא התריע בדבר האירוע הקרוב, עמד על הסכנות הגלומות בו וסיים בבקשה מפורשת: 'אנו מבקשים ממשטרת ישראל לאכוף את החוק בעניין זה'. אלא שפנייה זו נפלה על אוזניים ערלות, כאשר המשטרה, כפי שעולה ממכתבה שנשלח ביום האירוע עצמו, בחרה להעלים עין מהמתרחש ולגלגל את האחריות לפתחם של אחרים".

לדברי עו"ד וינרוט: "ביצוע הבירור והחקירה בידי גוף, שלפי הטענות אחראי למחדל ולאסון והינו בעצמו צד למחלוקת ולבירור הנצרך, הינו דבר שלא יעלה על הדעת, מהווה ניגוד עניינים מובהק ואף מעלה חשש לשיבוש הליכי חקירה ומשפט ותיאום עדויות על כל המשתמע מכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר