בלי תקלות: מתי ואיך כדאי לעבור מעריסה למיטת ילדים

שינויים הם לא דבר קל ויתכן שאתם קצת נרתעים להעביר את הפעוט שלכם מהעריסה למיטת ילדים ובכלל, איך יודעים מתי הגיעה העת לעשות זאת? הנה התשובה + עצות כיצד לעבור את זה חלק (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ציוני דרך בחיי הילדים מהווים סימן מובהק ומרגש לכך שהם גדלו, אך מגיעים לעתים קרובות עם שלל מכשולים חדשים (זוכרים את כל החבטות והחבורות שיורשי העצר שלכם חטפו כשלמדו ללכת?) ובהתאם לזאת, יתכן שאתם קצת נרתעים להעביר את הפעוט שלכם מהעריסה למיטת ילדים ובכלל, איך יודעים מתי הגיעה העת לעשות זאת? מספר מומחים בתחום נתנו לנו את התשובות, בתוספת כמה עצות מועילות כיצד לעבור את השלב הזה בצורה חלקה.

מתי לעבור למיטת ילדים

"אין כאן תשובה מדויקת", אומר ד"ר רוי בנארוך. "בדרך כלל משפחות עושות את השינוי הזה בין גיל 18 חודשים לשנתיים וחצי או שלוש". למעשה, מחקרים מראים שעד גיל 3 בערך, רוב הפעוטות כבר ישנים במיטה ולא עריסה. אך ד"ר בנארוך טוען כי אין סיבה להחיש את המעבר. "בדרך כלל, אם ילדכם ישן טוב, בשמחה ובנוחיות בעריסה, עדיף לחכות".

סימנים לכך שילדכם מוכן לעבור למיטה רגילה או של פעוטות:

1. הוא יכול לטפס מעל מסילות העריסה. האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצה להעביר את ילדכם למיטה אחרת כאשר הוא בגובה 89 ס"מ, או כשגובה המסילה הצדדית נמוך משלושה רבעים מגובהו. הערה: חלק מהילדים הזריזים במיוחד עשויים להיות מסוגלים להימלט מגבולות העריסה שלהם עוד לפני שהגיעו לגבהים אלה.

2. הוא לא רוצה להיכנס לעריסה יותר. "כדאי שמשפחות יתחילו לחשוב על המעבר כאשר ילדם כבר לא רוצה להיכנס לעריסה או מעדיף לקבל חיבוק או לבלות מעט זמן במיטת הוריו", אומר ד"ר בנארוך.

3. הוא מבקש מיטה של "ילדים גדולים". ברגע שהפעוט שלכם מעוניין בסידורי שינה חדשים, כנראה שזה הזמן לעבור.

כיצד לעבור למיטת פעוטות

1. הבינו מהו העיתוי הנכון. אם הפעוט שלכם מתמודד כעת עם שינוי נוסף (נניח, גמילה מחיתול או קבלת אח חדש), עליכם להמתין לפני שתציגו בפניו סידורי שינה חדשים. "אם אתם מצפים לילד נוסף, בדרך כלל עדיף להוציא את הפעוט שלכם מהעריסה כמה חודשים לפני שהתינוק החדש נולד (בהנחה שילדכם הראשון מבוגר מספיק כדי להיות מחוץ לעריסה), אומר ד"ר הארווי קרפ. "אם זה כבר אחרי הלידה, אתם יכולים להשאיר את הפעוט שלכם בעריסה עוד זמן מה. היזהרו: אם תעבירו את הפעוט שלכם למיטה ובשבוע לאחר מכן תשכיבו את התינוק בעריסה הישנה שלו, הבכור שלכם עשוי לקנא".

2. התקדמו לאט. תנו לפעוט שלכם "להתאמן" על שינה במיטה החדשה שלו עם כמה תנומות קצרות, לפני שיעביר בה לילה שלם.

3. שמרו על השגרה. אתם כבר יודעים ששגרה קבועה לפני השינה מסייעת שילדכם ישן טוב יותר. אותם חוקים חלים כשאתם מעבירים אותו למיטה אחרת. בנוסף לשמירה על אותו סדר אירועים והשכבה, שקלו לשים את המיטה באותו חלל בו היתה העריסה, אם זה אפשרי.

4. גייסו את עזרתו. הפכו את השינוי הזה למהנה יותר עבור ילדכם: תנו לו אפשרות לבחור את המיטה או את המצעים שלו. הערה: פעוטות הם לא בדיוק הקונים הטובים ביותר, אז יהיה חכם מצדכם לערוך מראש מחקר ולתת לו שתיים-שלוש אפשרויות לבחור מתוכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר