כחודש לאסון מירון

הביטוח הלאומי הציג מתווה לפיצוי הנפגעים, באוצר ממתינים

ועדת הכספים דנה בדרכי סיוע המדינה למשפחות הנספים והפצועים מאסון מירון • גפני הודיע כי "לא ירפה" עד שיימצא פתרון, אך לא עסק בשאלת ועדת החקירה (חדשות חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

כחודש חלף מהאסון הנורא במתחם ציון הרשב"י בהר מירון, ומשפחות ההרוגים והפצועים טרם קיבלו תשובות ברורות מהמדינה, גם באשר לבדיקת האחראי וגם באשר לסיוע להתמודדות עם השפעות האסון.

בוועדת הכספים דנו היום (שלישי), בדרך בה ניתן לאשר פיצויים למשפחות, בדיון בו השתתפו נציגי משרד האוצר והביטוח הלאומי.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, אמר כי התוכנית מבוססת על אסון אחר, אסון קריסת התקרה באולמי ורסאי, אך ביקש לעשות זאת בצורה מסודרת: "אנחנו חושבים שראוי להקים צוות בחקיקה שבמקרים כאלה יגיד מי ראוי לקבל את הפיצויים, אנחנו המלצנו על שרים או נציגים של משרדי האוצר והרווחה. אם מדובר במישהו שקיפח את חייו הפיצוי עבורו היה 80 אלף ואם היו 2 במשפחה הפיצוי היה 100 אלף לכל אחד. כיום זה 130 אלף עם הצמדה".

בייעוץ המשפטי למשרד האוצר ציינו, כי לעמדתם הנושא צריך להיות מוסדר בחקיקה ממשלתית ככל שרוצים לתת פיצויים.

עלי בינג, נציג אגף התקציבים, השיב כי במקרה אסון ורסאי פעלה המדינה באופן חריג מיתר האסונות לאורך השנים, וכי יש לבחון האם רוצים לפעול בהליך שונה באסון מירון: "עולה השאלה בנוגע לשוויון סוציאלי במקרי אסונות. בסופו של דבר, עובדתית, במרבית האסונות במדינת ישראל, הנפגע מקבל את הפיצוי בהתאם למצבו מהביטוח הלאומי, ולתפיסתנו מערך הביטחון הסוציאלי צריכה להיות שוויונית. זה בלי להחליט כרגע אם במקרה הזה מדובר במצב חריג שמחריג הליך אחר".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מיהדות התורה, הבהיר כי הוועדה בראשותו לא תוותר עד שיוצג מתווה: "אני מתכוון לפנות לרה"מ נתניהו ולבקש ממנו שהממשלה תקבל החלטה בנוגע לסיוע למשפחות, כמו במקרה של אסון ורסאי. אני פונה בשם הוועדה ליו"ר הוועדה המסדרת להביא את החוק של הסיוע למשפחות שעלה שם, בפטור מחובת הנחה. יש קשר בין המדינה לאסון במירון, צריך לראות מה עושים בינתיים עם הסיוע למשפחות, זה אסון לאומי ואזרחי ממדרגה ראשונה ולא מטפלים בזה. לא נרפה מהעניין, תגידו את זה במשרדים לממונים עליכם, כל עוד אני בוועדה זה לא ירד מסדר היום עד שזה ייפתר".

בועז סטורוקובסקי שאיבד את בנו, יעקב אלחנן ז"ל באסון, דיבר גם הוא בוועדה: "הבן הבכור שלי היה צריך להיות עוד חודש בן 21. מדובר באסון לאומי, זה המוקד השני אחרי הכותל שפוקדים אותו מכל העולם, הגיעו אלינו מכל המגזרים והביעו הזדהות, וראינו את החשיבות של המקום הזה עבור העם היהודי. עד היום לא פנה אף נציג מטעם המדינה, אפילו לא להציע סיוע ראשוני. לא הלכתי לעבוד עד כה, כל הזמן טיפלתי בזה, כל שקל אני מוציא מהכיס והכסף הולך ואוזל, וצריך לסייע למשפחה שהילדים לא יהיו בטראומה. צריך להיאמר פה ולזעוק לשמיים שלא ייתכן, זה חלק מאחריות שלהיות ממשלה ואחראים למחדלים שהיו שם שנים רבות. אנשים מגיעים לשם במאות אלפים בתמימות והולכים כצאן לטבח במקום שהוא תת רמה מבחינה בטיחותית, אנחנו מקווים שיחול שינוי מיידי וסיוע למשפחה".

מפורום משפחות הרוגי מירון נמסר: "אנו מודים לח"כ גפני ושאר חברי הוועדה על ההחלטה הנבונה בעניין הפיצוי ומצפים לא פחות להחלטה בנושא ועדת החקירה שתדאג להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא ולהסדרה של מתחם מירון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר