עשור של מלחמה

בחירות בסוריה: אל תופתעו - אסד שוב ינצח

הקלפיות ייפתחו היום בסוריה וכ-18 מיליון התושבים יוכלו להצביע לאסד ולשני מועמדים נוספים חסרי כל סיכוי שלצדו. אסד צפוי לנצח ברוב עצום ולכהן שוב כנשיא סוריה (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כ-18 מיליון אזרחי סוריה יוכלו היום (רביעי), להשתתף בבחירות ה"דמוקרטיות" לנשיאות ארצם כשהתוצאה צפויה מראש, ניצחון מוחץ לנשיא המכהן בשאר אסד. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של סוריה שגם נשים יכלו להגיש מועמדות לתפקיד אם כי רק שלושה מועמדים אושרו - הנשיא המכהן בשאר אסד, והמועמדים עבדאללה סלום עבדאללה ומוחמד מרעי.

שני המועמדים שאושרו לצדו של אסד נחשבים למועמדי סרק חסרי כל סיכוי להיבחר, ומדובר למעשה בתפאורה בלבד כדי לתת לבחירות מראית עין של בחירות אמתיות.

עבדאללה סלום עבדאללה, בן 65, כיהן בעבר כשר זוטר וכחבר פרלמנט, והוא משתייך לתנועה הנחשבת לבעלת ברית של מפלגת השלטון של אסד - מפלגת הבעת'. מרעי, בן 64, הוא משפטן המציג את עצמו כאחד מאנשי האופוזיציה הבולטים האחרונים שעוד נותרו בסוריה, אם כי לדעת האופוזיציה האמתית של אסד שנמצאת מחוץ לסוריה, מרעי אינו באמת איש אופוזיציה אם הוא מצליח לשרוד תחת שלטונו של אסד.

ההצבעה בבחירות החלה למעשה כבר ביום חמישי שעבר, בשגרירויות סוריה ברחבי העולם ואסד שואף לאחוזי הצבעה גבוהים ככל האפשר בניסיון להוכיח שמדובר בבחירות לגיטמיות.

כזכור, בסוריה יש מלחמת אזרחים כבר משנת 2011, 400 אלף איש נהרגו, ומליונים נאלצו לעזוב את בתיהם ולהימלט מהמדינה. אותם אנשים אינם יכולים כעת להצביע בבחירות שכן הדרכון הסורי שלהם אינו בתוקף.

הבחירות האחרונות בסוריה התקיימו בשנת 2014, אז השתתפו על פי הסורים 73% מבעלי זכות הבחירה ואסד קיבל ב"מפתיע" 88% מקולות הבוחרים. מאז השתפר מעמדו של אסד לאחר שהצליח להביס את רוב המורדים במדינה ולהשתלט חזרה על רוב שטחי סוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר