פרסום ראשון

אפליה שערורייתית: כל הילדים יזכו לקייטנה; ומי לא? חרדים

אפליה בוטה מתרחשת בימים אלו במסדרונות משרד החינוך, שם הוחלט להפלות את תלמודי התורה החרדיים ולמנוע מתלמידיהם קייטנה, כמו בשאר המוסדות; המנהלים שוקלים לפנות לבג"ץ (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

החופש הגדול הוא זמן מורכב עבור כל ההורים בישראל, אך בעוד כל ילדי ישראל והערבים יזכו לקייטנה במסגרת התוכנית המיוחדת של משרד החינוך, יהיו אלו הילדים החרדים שהודרו מהתוכנית - על ידי משרד החינוך בעצמו.

"כל ילד ונער במדינת ישראל זכאי לחינוך בהתאם להוראות כל דין", כך נאמר בחוק זכויות התלמיד, אך משרד החינוך מצליח להדי את הילדים החרדים, מתוכניותיו.

על פי התוכנית החדשה המוצעת על ידי משרד החינוך - שאינה קשורה לתוכניות ליב"ה, כל מוסדות החינוך בארץ יקבלו מימון לקייטנה בחופש הגדול.

משרד החינוך הכניס בתוכנית את כל סוגי המוסדות, כולל ערבים, צ'רקסים ואף מוסדות חרדים מהמוכש"ר, מי שהוצא מהרשימה, מסיבה שאינה ברורה, ואף נראה כי לא חוקתית - אלו מוסדות הפטור; שזה אומר, מאות תלמודי התורה החרדיים - בהם לומדים יותר מ-60 אלף ילדים חרדיים שלא יקבלו קייטנה.

אחד ממנהלי התלמוד תורה בירושלים, שלא יקבל את הקייטנה של החופש הגדול, אומר ל'כיכר השבת': "מדובר פה באפליה בוטה וחמורה, אין פה קשר למוסדות המלמדים ליב"ה, זה לא כלול בתוכנית של משרד החינוך, מה שכן כלול זה רוע, רשעות ואפליית ילדים חרדיים".

"האבסורד הגדול", הוא מחדד, "שאם תלך ברחוב נניח בשכונת רמת שלמה הירושלמית, באותו בנין יהיה ילד שיזכה לקייטנה ויהיה ילד שלא יקבל קייטנה - מאיפה הרוע הזה?".

לדברי אותו מנהל: "אנחנו לא מתכוונים לוותר על הנושא הזה, ואנו נלך לבג"ץ שיתערב פעם אחת לטובת החרדים, יש לנו עתירה מוכנה, ואנחנו מחכים להוראות של גדולי ישראל בנושא".

ל'כיכר השבת' נודע, כי אתמול (רביעי) פנו מנהלי המוסדות במכתב לחבר הכנסת משה גפני וביקשו ממנו להתערב בדחיפות באפליה הבוטה.

"בימים אלו", הם כותבים, "נערך משרד החינוך לקיים קייטנות המשך לימודים בכל מוסדות החינוך בארץ ע"מ לצמצם את פערי הלימוד הגדולים שנוצרו בעקבות נגיף הקורונה. לצערנו הרב תלמידי מוסדות הפטור יהיו הילדים היחידים בארץ שלא יוכלו להנות מתכנית זו כיון שהם הודרו מתכנית קייטנות הקיץ. לאפליית התקצוב הקבועה כבר הורגלנו וגם עם הכרסום המתמשך והולך בתקציבים אלו אנו מתמודדים".

עוד הוסיפו המנהלים במכתב המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת': "אולם כיצד יתכן שמעל 60% מהתלמידים במגזר החרדי יתקשו לצמצם פערים לימודיים כשכל חטאם הוא שהוריהם שלחו אותם לחינוך במוסדות פטור כפי הוראת רבותינו מרן הגרי"ש אלישיב ומרן הגראי"ל שטיינמן ויבדלט"א מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א.

"אנו מודעים לכך שאי הקמת הממשלה מקשה על הח"כים לפעול לעזרת מוסדות החינוך, אולם לא יתכן שהאפליה תהיה בוטה ומקוממת כ"כ כאשר תלמידים מהמגזר החרדי הנמצאים במוסדות המקבלים גב פוליטי מח"כים או סגני שרים יוכלו להשתתף בתכנית זו ולקדם לימודית את תלמידיהם באופן הנדרש ואילו התלמידים הנמצאים במוסדות הפטור שנשארו ללא כל ייצוג במשה"ח המאמץ הגדול לצמצום פערי הלימוד יפול על כתפי ההורים".

לסיכום כתבו המנהלים: "נבקש מכבודו להיכנס לעובי הקורה ולפעול מול ראש הממשלה ושר החינוך לכך שגם תלמידי מוסדות הפטור יהיו זכאים להשתתף בתכנית המשך הלימודים".

תגובת משרד החינוך לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר