האסון בנחל פרת

טביעת התלמיד: המנהל ומשגיח יואשמו - בכפוף לשימוע

הפרקליטות הודיעה לבאי-כוחם של נחמן אדרי, מנהל ישיבת "חכמה ודעת", והרב נחמן גולדבלום - המשגיח, כי נשקלת העמדתם לדין פלילי בכפוף לשימוע, בגין מותו של תלמיד הישיבה בטביעה בנחל פרת (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המשגיח, המנהל ותלמידם שטבע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת / צילום משפחתי)

בעקבות האסון בנחל פרת בו טבע למוות הבחור שמעון הלר ז"ל בן ה-15 הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הודיעה לבאי-כוחם של נחמן אדרי, מנהל ישיבת "חכמה ודעת", והרב נחמן גולדבלום המשגיח, כי נשקלת העמדתם לדין פלילי בכפוף לשימוע שייערך להם.

במידה ויוחלט להגיש נגד כתב אישום, הרי שזה יהיה בעבירה של המתה בקלות דעת של הנער שטבע למוות במהלך טיול של הישיבה.

לפי הפרקליטות, על פי החשד, ישיבת "חכמה ודעת" יצאה לטיול ביום 5.4.21, מיד לאחר חג הפסח, בהשגחת ובאחריות החשודים, במהלכו חלק מנערי הישיבה, ביניהם המנוח, נכנסו למים עמוקים בנחל פרת והמנוח מצא את מותו בטביעה בנחל.

בפרקליטות ציינו כי ההודעה נמסרה גם לבני משפחת המנוח וכי התיק נחקר על ידי תחנת מעלה אדומים.

כוחות ההצלה בזירת הטביעה (צילום: קבוצת 'במת החדשות')

כפי שדווח ב'כיכר השבת', לפני כחודש החליטה פרקליטות המדינה להחמיר את החשדות נגד שני הרבנים מישיבת 'חכמה ודעת' שתלמידם 15 טבע למוות; לא 'גרימת מוות ברשלנות', אלא 'המתה בקלות דעת' - עבירה שעונשה חמור בהרבה.

השופט אלעד לנג ציין אז כי "מחומר הראיות הנמצא בתיק, הכולל כעת גרסה שמסר המשיב (המשגיח. ח"ג) בחקירתו האחרונה, ניתן לומר כי קיים עדיין חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות למשיב, באותה דרגה ועוצמה שהייתה מיוחסת לו כבר בהארכות קודמות. עם זאת, יצוין, כי טרם חקירתו האחרונה של המשיב במשטרה, שונה סעיף העבירה המיוחס לו, כך שעתה הוא נחשד, בין היתר, בביצוע עבירה של המתה בקלות דעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר