השוטרים לא נחקרו

האסון בהר מירון: עד כה נחקרו 17 מעורבים

חקירת האסון הנורא במירון, מתנהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית, על פי הודעה שיצאה מטעמן הערב, עד כה נחקרו 17 מעורבים, מתוכם נחקרו 11 חשודים באזהרה (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
במקום האסון במירון (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

עד להשבעת ממשלה חדשה, לא ידוע האם תפתח וועדת חקירה ממלכתית או ציבורית לאסון מירון תשפ"א, , אך בהודעה המשטרה מהיום (ראשון) נאמר כי עד כה נחקרו 17 מעורבים באסון.

לדברי המשטרה, "משטרת ישראל ממשיכה בחקירת אירוע מירון בו נהרגו 45 בני אדם ונפצעו עשרות ןפעילות החקירה נמשכת".

יצוין, כי החקירה מתנהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 לבדיקת נסיבות האירוע. עד כה נאספו ממצאים מהזירה וחומרים נוספים, בוצעו 7 חיפושים בכתובות שונות, נחקרו סה"כ 17 מעורבים מתוכם 11 חשודים באזהרה ו-6 מסרו עדויות. כלל הנחקרים בשלב זה שוחררו כאשר חלקם בתנאים מגבילים כאלה ואחרים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי במחלקה לחקירות שוטרים, עדיין עוסקים רק בבדיקה ועד עכשיו לא נחקר אף גורם משטרתי (שוטר או מפקד. ח"ג) במח"ש.

מעמד התפילה (צילום: חיים גולדברג)

ביום חמישי האחרון, עם מלאות 30 לאסון הלאומי במירון, התקיים בכותל המערבי מעמד תפילה בנוכחות משפחות הרוגי מירון. במעמד השתתפו כ-25 משפחות. צפו בקדיש הילדים הקטנים.

כזכור, בשבוע שעבר התקיים דיון בכנסת בנוגע להקמת ועדת חקירה, חברי הכנסת של יש עתיד דרשו להקים וועדת חקירה ממלכתית ואילו חברי הכנסת החרדיים התנגדו לכך.

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה דרש להעלות את הצעתו להקמת ועדת חקירה ציבורית, אך יו"ר הוועדה קארין אלהרר סירבה. בתום שלוש קריאות, נדרש ח"כ אשר לצאת מהוועדה.

לקראת ההצבעה החליטו כל נציגי גוש הימין בוועדה - חברי הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה - לנטוש את הוועדה, אליה חזרו רק לאחר שהיועצת המשפטית נתנה להם את אישור הדיבור.

על אף מחאות הנציגים החרדים, ההצעה אושרה - וניתן פטור מחובת הנחה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. נציגי ימינה הצביעו בעד.

ההצבעה הראשונה בוועדה הופסקה לאחר שמספר חברי כנסת דרשו לדבר על נושא ההצעה. לפי הנחיית יועמ"ש הוועדה, יו"ר הוועדה הייתה צריכה לאפשר לחברי הכנסת שנרשמו לדיון לדבר בנושא ההצעה.

הדיון וההצבעה נערכו תוך כדי הפרעות רבות, חילופי דברים ורעש גדול - אך ההצעה עברה ברוב של 19 חברי כנסת, בהם נציגי ימינה, מול 13 שהתנגדו, בהם הנציגים החרדים.

ח"כ יעקב אשר, שאמור הוצא במהלך הדיון, הגיב: "יש עתיד מתעטפת בצדקנות מעושה שכביכול היא דואגת להרוגי אסון מירון. בבריונות דיקטטורית חסמו דיון בהצעות החוק שלנו לוועדת חקירה לאסון מירון ולפיצויים למשפחות ההרוגים שמשוועות לסיוע כלכלי מהיר. השימוש הפוליטי הציני בהרוגי האסון ראוי לכל גינוי, בושה וחרפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר