בתוך 30 יום

סמוטריץ': יוצאים לפריימריז ב'ציונות הדתית'

יו"ר הציונות הדתית נאם הערב בכנס של המפלגה בירושלים, ואמר כי דווקא ברגע השפל הזה ולאחר מספר דחיות, הוא מודיע כי בתוך 30 יום ייערכו פריימריז במפלגה • צפו (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
סמוטריץ', הערב (צילום: נתן וייל)

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ הכריז הערב (ראשון) בכנס של המפלגה שנערך בירושלים, כי החליט לערוך פריימריז במפלגת הציונות הדתית, את ההכרזה כבר רצה לעשות מזמן, אך נדחה פעמיים בשל אסון מירון והמבצע בעזה.

סמוטריץ' התייחס לעריקת בנט לגוש השמאל בניגוד לכל התחייבותיו ואמר: "גם ברגעים האלה אנחנו עושים כל מאמץ להקים ממשלת ימין. עם זאת אנחנו לא מפחדים מהאופוזיציה. הממשלה הזו תיפול, האופורטוניסטים יעלמו והימין יחזור לשלטון כמו גדול. בלי מחרימים ובלי שונאים".

"אנחנו כאן היום, במה שנראה כנקודת שפל היסטורית שבה הולכת חלילה לקום ממשלת שמאל נוראה ואיומה, תוך הפניית עורף מצד אנשים מאיתנו, כביכול, למחנה הלאומי, לערכי הימין, ולציונות הדתית. אנחנו כאן כדי לומר דווקא ברגע השפל הזה: עם ישראל חי וקיים! הציונות הדתית חיה וקיימת, נאמנת לערכיה, לדרכה, ולשליחותה. לעומת הציניות הפוליטית שמתגלה עכשיו בהפניית העורף של חלק ממנהיגיה - הציונות הדתית היתה ונשארה תנועה חיה ותוססת, נחושה, מאמינה ואידיאליסטית. קשורה בקשר הדוק, ערכית ורגשית, לציבור המסורתי, לציבור החרדי, ולציבור הלאומי שהוא הרוב בעם ישראל".

עוד הוסיף סמוטריץ': "אם חלילה תקום אכן ממשלת האנדרוגינוס הבלתי אפשרית, היא לא תחזיק מעמד. רגע אחרי שהפוליטיקאים חסרי עמוד השדרה מימין יממשו את מאווי השמאל להפיל את נתניהו ואת הימין, השמאל יתהפך עליהם ויזרוק אותם, כפי שהם עושים עכשיו בעצמם למחנה הלאומי אחרי שהשתמשו בו".

"הממשלה הזו תיפול, האופורטוניסטים יעלמו והימין יחזור לשלטון כמו גדול. גם ברגעים האלה אנחנו עושים כל מאמץ כדי למנוע מעם ישראל עוד אירוע של קברות התאווה ולהקים ממשלת ימין. נמשיך בכך עד לרגע השבעת ממשלה בכנסת. מה שלא יקרה במפה הפוליטית בימים הקרובים, הציונות הדתית תצא בעזרת השם בחודשים הקרובים לעם ישראל, בערים, בישובים, בשכונות ובגרעינים. נישא בגאון את בשורת הציונות הדתית וערכיה, נרחיב ונחבר עוד ועוד מעגלים אל תורת ארץ ישראל הגואלת, נפיח רוח גדולה ובעזרת השם היא תנצח".

סמוטריץ' גם התייחס לציניקנים ואמר, "יש כאלה שמדברים מהרהורי ליבם ופוסלים במומם. הם ייחסו לנו מן הסתם שיקולים ציניים, יטענו שאנחנו עסוקים בפוליטיקה. אבל את האמת אנחנו יודעים, ואתם יודעים מה, אני משוכנע שגם הציבור יודע. יש לנו רוח גדולה ואנחנו צריכים לבנות לה כלים גדולים בעולם המעשה. האחדות ופתיחת השורות והכרזה על יציאה למפקד שבסופו בעזרת השם בחירות דמוקרטיות בציונות הדתית הם מרכיב חשוב ביצירת הכלים הללו ואת הבשורה הגדולה הזו אנחנו מוציאים מכאן בערב הזה".

לסיום אמר סמוטריץ': "מרכז הציונות הדתית אישר היום החלטה על מתווה לפתיחת שורות ודמוקרטיה. המתווה כולל תהליך ברור ולוחות זמנים מוגדרים וממש לא ארוכים להיערכות וליציאה למפקד. אני מודיע כאן שבעזרת השם בתוך שלושים יום מהיום, ובמקביל לסיכום ואישור הפרטים והחוקה החדשה, יפתח מפקד הציונות הדתית הגדול".

צפו בדבריו המלאים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר