אלימות משולחת רסן

תיעוד מזעזע: ארכיאולוגית הכתה מפגינים חרדים - עם גרזן

במהלך הפגנה של 'העדה החרדית' נגד חילולי קברים בשכונת גילה בירושלים, ארכיאולוגית של רשות העתיקות, תועדה כשהיא חובטת באלימות קשה במפגינים כשבידה גרזן המתנופף לכל עבר (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בסיון תשפ"א | 01.06.21
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תיעוד מזעזע • פרסום ראשון: במהלך הפגנת 'העדה החרדית' הבוקר (שלישי) נגד חילולי קברים בהר גילה בירושלים, ארכיאולוגית של רשות העתיקות, תועדה כשהיא חובטת באלימות קשה במפגינים כשבידה גרזן המתנופף לכל עבר.

מדי בוקר, בשבוע האחרון, נערכת במקום הפגנה של אנשי 'העדה החרדית', במחאה על כך שלטענתם במקום מתבצעים חילולי קברים, וזאת במסגרת העבודות לסלילת כביש לשכונה חדשה.

העבודות, כך לטענת אנשי 'העדה החרדית', מתבצעות על אתר ארכיאולוגי, ולשם כך פועלים במקום אנשי רשות העתיקות, תוך חילולי קברי יהודים מתקופת ימי בית שני.

במהלך השבוע האחרון עצרה המשטרה למעלה מ-20 מפגינים במקום, כאשר כולם שוחררו על-ידי בית המשפט, תוך הרחקה ממקום העבודות, אך ההפגנות נמשכות מדי בוקר.

הבוקר, כאמור, אחת הארכיאולוגיות במקום, יצאה כשבידה גרזן, והכתה באלימות קשה את המפגינים, תן סיכון מובהק של חייהם.

מהמשטרה נמסר ל'כיכר השבת' כי הארכיאולוגית עוכבה לחקירה, וברשות העתיקות הגיבו כך לידיעה: "במסגרת שורה של מתקפות אלימות של קיצונים חרדים על חפירת רשות העתיקות עבור משרד השיכון לפני הרחבת שכונת גילה בירושלים, יודו הבוקר אבנים על עובדות הרשות, והמותקפות נפצעו בראשן ובידן. בעקבות זאת, הוגשה תלונה למשטרה".

העובדת שהוכתמה (צילום: אירנה זילברבוד)

"מזה מספר שבועות שעובדי רשות העתיקות נמצאים תחת מתקפה אלימה, מילולית ופיסית, של קבוצת קיצונים חרדים במקום. החפירות מתבצעות על פי חוק, תחת אבטחה של המשטרה. הבוקר, עוד לפני הגעת המשטרה, החלה קבוצת המתפרעים לסגור על הארכיאולוגיות. אבנים שיודו עליהן פצעו את ראשן וידן. כתגובה הרתעתית למתקיפים שסגרו עליה, אחת הפועלות המאוימות נופפה על התוקפים עם מכושון חפירה, ואלה נסוגו".

"בשעה זו מופצים ברשת צילומים של הפועלת לאחר שזו נפצעה, והם מציגים מציאות חלקית ומעוותת. רשות העתיקות סומכת את ידה על המשטרה ומשוכנעת שהיא תאתר את הפורעים שפצעו את העובדות ותעמיד אותם לדין", סיימו ברשות את תגובתם.

הבוקר, עצרה המשטרה את אחד המפגינים בחשד להפרת סדר. מהמשטרה נמסר כי "שוטרי משטרת ישראל הוזעקו אל שכונת גילה בירושלים בעקבות הפרת סדר שהחלה במקום במהלכה התקהלו מפגינים והחלו ליידות אבנים לעבר עובדי אתר חפירות וכתוצאה ממעשיהם נפגעה אחת העובדות בידה. בעקבות כך, עצרו השוטרים חשוד בהפרת הסדר ותקיפה וצפויים מעצרים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר