מקימים את שלטון האימה

לקראת הכרעה: הערבים, בנט וסער נפגשים להרכיב ממשלה

בכפר המכביה שברמת גן מתכנסים כעת בכירי הסיעות הרוצים להקים ממשלת שמאל, כשהם מקווים להצליח בכך בתוך זמן קצר, תוך ישוב חילוקי הדעות שעוד נותרו • צפו בעבאס, מרוצה מתמיד (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בסיון תשפ"א | 01.06.21
עבאס, הורוביץ וסער מחויכים, בכניסה למקום (צילומים: כיכר השבת)

סבב מואץ של שיחות משא ומתן, מתנהל כעת (שלישי) בכפר המכביה שברמת גן, לקראת התקרבות המועד בו יפקע מנדט הרכבת הממשלה שהופקד בידי יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

בכירי המפלגות שנצפו במקום, הם ראשי הממשלה המיועדים, ברוטציה, לפיד ויו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, חברת מפלגתו איילת שקד, יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ויו"ר רע"מ מנסור עבאס.

אנשי הרשימה המוסלמית הצטרפו לפגישות, זאת לאחר שהסכימו לדרישתם - לפי הדיווחים - לבטל צווי הריסה לשלושה כפרים בדואים במרחב הנגב.

ח"כ עבאס, בבואו למקום, אמר לכלי התקשורת: "אי אפשר לומר שזה נסגר עד שזה נסגר. אני אופטימי. אהיה חלק מהקואליציה".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס

כל הצדדים מקווים כי יצליחו בשעות הקרובות להתגבר על חילוקי הדעות, שעדיין ישנם, ולסגור את הקצוות האחרונים בהסכמים, כך שלפיד יוכל להודיע לנשיא ריבלין: "עלה בידי להרכיב ממשלה".

תמונת המצב היא, שמנהיגי המפלגות יושבים בתוך חדרים משלהם, ונציגיהם המנהלים את שיחות המו"מ מגיעים אליהם רק כדי לדעת האם וכיצד להתעקש על איזו דרישה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי נכון לעכשיו, יו"ר 'העבודה' מרב מיכאלי מתעקשת על מקומה בוועדה למינוי שופטים, אותו דורשת חברת הכנסת איילת שקד (ימינה).

"אני לא רואה מצב שמשהו יפול, בגלל הפערים, משהו שיכול לפוצץ את המו"מ", אומר בכיר באחד הצוותים, בשיחה עם 'כיכר'. "זו דינמיקה. כולם רוצים שזה יהיה היום. האווירה למעלה מאוד טובה, יש נכונות של כל הצדדים. רוצים לחתום. גם שקד שואפת לסגור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר