ברנע נכנס לתפקידו

ראש המוסד החדש בנאום ראשון: "איראן משקרת ומסתירה"

בטקס כניסתו לתפקיד הבכיר, ראש המוסד החדש, דוד ברנע, הציב את איראן בראש סדר העדיפויות, כפי שהנחה ראש הממשלה, וסיפר: כך איראן מתקדמת לנשק להשמדה המונית (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
דוד ברנע, ראש המוסד (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ראש המוסד החדש, דוד ברנע, אמר היום (שלישי) בטקס כניסתו לתפקיד הבכיר, כי "איראן נמצאת בהתקדמות מתמדת לתכנית לייצור נשק להשמדה המונית".

"צריך לומר בקול רם וברור", הדגיש ברנע, בטקס החילופים עם הרמס"ד היוצא יוסי כהן: "איראן פועלת, גם ברגע זה ממש, למימוש חזון הגרעין שלה, תחת מעטה הגנה בינלאומי".

לדבריו, "בחסות הסכם (הגרעין) וגם בלעדיו, בשקרים ובהסתרות, איראן נמצאת בהתקדמות מתמדת לתכנית לייצור נשק להשמדה המונית. בשל כך, איראן ניצבת בראש רשימת אתגרי הביטחון של ישראל".

"המציאות מחייבת אותנו להיערך כדי ליצור אופק חדש, שיתאים לסדרי עולם שונים ברמה הגלובלית, האזורית והטכנולוגית. עוצמתו של המוסד הנה כעוצמת המשרתים בו. שמו של המוסד הולך לפניו בעולם כולו, ואני יודע שיש לעם ישראל כולו על מי לסמוך", סיים ברנע.

אמירות אלו באות בהמשך להנחייתו של ראש הממשלה נתניהו, שכזכור הורה בשבוע שעבר לאנשי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, להתמקד במניעת התחמשותה של איראן.

בטקס היום אמר נתניהו: "אם נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי - סילוק האיום הקיומי גובר. כי על מדינת ישראל לעשות הכל, אבל הכל, כדי להבטיח שבשום מצב איראן לא תתחמש בנשק גרעיני".

נאום נתניהו, היום (צילום: איתי בן און, לע"מ)

"האיום הגדול ביותר עלינו, הוא האיום הקיומי שנשקף מהניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני; אם בכך שהיא מאיימת עלינו ישירות בהשמדה של מדינה קטנה ומרוכזת בנשק אטומי, ואם באיום בעשרות אלפי טילים או רבבות טילים שמגובות במטריה גרעינית. זה דבר שמאיים על המשך המפעל הציוני, ועלינו להילחם באיום הזה בלי סוף", הוסיף נתניהו, שגילה כי דברים ברוח זו אמר ישירות גם לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

שר הביטחון בני גנץ, שלא אהב את הלוחמנות מול האמריקנים, הגיב כזכור כי "ממשל ביידן הוא ידיד אמת של ישראל, אין ולא תהיה לישראל שותפה טובה מארה"ב. גם אם ישנן מחלוקות, הן ייפתרו בשיח ישיר בחדרים הסגורים ולא בשיח מתריס שעלול לפגוע בביטחון שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר