פרסום ראשון

ילדה חרדית: "ערביות ניסו להטביע אותי בבריכה העירונית"

מזעזע: בבריכה העירונית בלוד - ששעות הרחצה בה משותפות לכולן - נרשמת לאחרונה תופעה בלתי נתפסת, כאשר צעירות ערביות מתנכלות לחרדיות, כולל ילדות • היום זה כמעט הסתיים באסון (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המהומה מחוץ לבריכה, מול הערביות שתקפו (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: נערות ערביות תוקפות ילדות חרדיות בבריכה בה הן שוהות יחדיו, בעיר לוד. באחד מן המקרים, שאירע היום (שלישי), ניסתה צעירה מקומית להטביע ילדה יהודיה, תוך שהיא וחברותיה מקללות אותה ואת "כל היהוד", כדבריהן.

הפרעות ביהודי לוד, שלא יורדות לאחרונה מהכותרות, מגיעות, כך מתברר, אף לגילאים הצעירים ביותר. ה' בת ה-11, ילדה חרדית, מתארת בשיחה עם 'כיכר השבת' את שאירע לה מוקדם יותר הערב, כשהטראומה שחוותה עדיין נשמעת בקולה: "הלכתי עם חברות שלי לבריכה העירונית, שביום הזה יש בה שעות בשבילנו, ופתאום מתקרבת אלי ערבייה אחת, בחורה, וקופצת עלי עם חברות שלה".

"הייתי במים העמוקים, אז ממש כמעט טבעתי", היא מסבירה, "ובהתחלה לא הבנתי מה קורה לי, מה היא רוצה מהחיים שלי, אבל אז היא מושכת לי בבגד ומסמנת לי על הצוואר תנועה של שחיטה, וחברה שלה אומרת לי: פלסטין על הראש שלכם".

בעקבות כך מיהרה הילדה לצאת מהמים, אבל הנערות הערביות לא הניחו לה. "את כל היהוד נגרש מפה, הכל זה שלנו, תעופו מפה - הן צעקו עלי, ואז שמעו את זה כמה נשים, ואחת התקשרה למשטרה".

"אחר כך, כשהגעתי הביתה, סיפרתי הכל לאימא שלי, והלכתי יחד איתה לתחנת המשטרה - אבא שלי מסר באותו זמן שיעור ב'כולל ערב' - ונראה עכשיו מה יקרה", מסיימת ה' בת ה-11, כשאמה מוסיפה: "הלוואי שהיא תתאושש מזה מהר, ולא פחות חשוב: שהעירייה תקבע ימים נפרדים לרחצה בבריכה, בשביל יהודיות".

אך כאמור, זהו אינו מקרה יחיד. כך מספרת רויטל, צעירה חרדית בת 26, המתגוררת בשכונת גני אביב: "כשהגענו לבריכה, הערביות שעברנו לידם קיללו אותנו שנמות וכינו אותנו בשמות גנאי, וניסינו להתעלם כמה שאפשר".

אחת היהודיות שהותקפו, מחוץ לבריכה (ללא קרדיט)

"אבל כששחיתי, אחת הערביות בעטה בי, ויצאתי מהמים. ואז הבת של חברה שלי יצאה מבוהלת גם היא מהמים, וסיפרה שמאיימים עליה, וילדה אחרת סיפרה שפגעו בה בצורות אחרות", היא מוסיפה.

בשלב זה, כשהחרדיות ניגשו לערביות וביקשו שיפסיקו, "הן התחילו לצרוח: אנחנו שונאות אתכן ואת כל היהודים", מספרת רויטל, "אז הבנו שהולך להיות בלגן, וחברה שלי התקשרה למשטרה".

"תוך כדי הכל, בינתיים צילמתי אותן, וכשאחת הערביות קלטה את זה, היא התקרבה אלי עם תנועת אגרוף לאזור הלב, קיללה אותי שאמות וניסתה לקחת לי את הפלאפון. נס שבנות שהיו במקום הפרידו בינינו, התחננו לה שתעזוב אותי ותפסיק להשתולל", מסיימת הצעירה החרדית.

תיאור דומה נשמע מפי אם לילדה אחרת, בשיחה עם 'כיכר השבת': "הבת שלי חזרה מהבריכה של לוד, ועכשיו נודע לי שבנות ערביות סימנו ליהודיות תנועות שחיטה על הצוואר ואמרו להן: אנחנו יכולות להעלים אתכן".

"לולא התערבות של אחת הנשים שהיו בבריכה, שקראה למשטרה, אי אפשר לדעת איך היה נגמר הסיפור הזה", היא מוסיפה בחרדה, ומסבירה: "הן מגיעות ביום 'מופרד' לנשים, ואם בעבר יכולנו לשלוח את הבנות בבטחה, כיום זה לא יכול לקרות - אלא אם כן לא יאפשרו לערביות כניסה ביום הזה, וזה מה שאנחנו מצפות מהעירייה, בדחיפות!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר