"להפריד מהערביות"

התקיפה בבריכה: "הילדים מפחדים, העירייה מתעלמת"

למרות מעשי התקיפה של נערות ערביות נגד ילדות חרדיות, בבריכה עירונית, הדרישה להקצות עבורן שעות רחצה נפרדות, אלו מאלו, זוכה - לפי ההורים - להתחמקות והתעלמות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנערות הערביות שתקפו (באדיבות המצלם)

חשיפת 'כיכר השבת': אחרי שורת התקיפות הלאומניות נגד בנות חרדיות, בבריכה בלוד, כעת (רביעי) נראה, כי העירייה לא מתכוונת להיענות לתחינת הורי הילדות ולהפריד בינן לבין המתרחצות הערביות, משום שהדבר לטענתה "אינו בסמכותה".

כזכור, אמש נחשפה פה התופעה, שמתגברת לאחרונה יותר ויותר, במסגרתה נערות ערביות מאיימות, ואף תוקפות פיזית, ילדות השוהות עמן בבריכה העירונית בלוד, בשעות ה'מופרדות' לנשים, המוקצות עבור היהודים והערבים יחדיו.

השיא נרשם אמש, כפי שתיארה ה', ילדה חרדית בת 11, בשיחה עם 'כיכר השבת': "הלכתי עם חברות שלי לבריכה העירונית, שביום הזה יש בה שעות בשבילנו, ופתאום מתקרבת אלי ערבייה אחת, בחורה, וקופצת עלי עם חברות שלה".

"הייתי במים העמוקים, אז ממש כמעט טבעתי", היא הסבירה, "ובהתחלה לא הבנתי מה קורה לי, מה היא רוצה מהחיים שלי, אבל אז היא מושכת לי בבגד ומסמנת לי על הצוואר תנועה של שחיטה, וחברה שלה אומרת לי: פלסטין על הראש שלכם".

בעקבות כך מיהרה הילדה לצאת מהמים, אבל הנערות הערביות לא הניחו לה. "את כל היהוד נגרש מפה, הכל זה שלנו, תעופו מפה - הן צעקו עלי, ואז שמעו את זה כמה נשים, ואחת התקשרה למשטרה".

"אחר כך, כשהגעתי הביתה, סיפרתי הכל לאימא שלי, והלכתי יחד איתה לתחנת המשטרה - אבא שלי מסר באותו זמן שיעור ב'כולל ערב' - ונראה עכשיו מה יקרה", סיימה ה' בת ה-11, כשאמה מוסיפה: "הלוואי שהיא תתאושש מזה מהר, ולא פחות חשוב: שהעירייה תקבע ימים נפרדים לרחצה בבריכה, בשביל יהודיות".

המהומה מחוץ לבריכה, אחרי ניסיון ההטבעה (באדיבות המצלם)

דרישה אחרונה זו, להפרדה מהערביות, נשמעה אף מפי שאר המרואיינות לידיעה, ובשל כך פנה היום 'כיכר השבת' לעיריית לוד בענין, וזו היתה תגובתה:"התקרית נבדקה ע"י המשטרה, לאחר שהנהלת הבריכה התערבה באופן מיידי והפרידה בין הצדדים".

"כמו כן, הזכיין המפעיל את הבריכה, הונחה לוודא את אי הישנות המקרים ולעשות את כל הנדרש כדי להבטיח את שלומן של המתרחצות. למרות הבנתנו את מורכבות העניין, אין זה מסמכותנו לקבוע שעות שונות למגזרים השונים בעיר", הוסיפו בעיריית לוד.

פעיל בולט בעיר המעורבת מגיב להתחמקות העירייה, כהגדרתו, מתחינות הילדות והוריהן, ואומר ל'כיכר השבת' בתסכול: "זו אותה עירייה שדי נעלמה בימי פרעות הערבים, ולא נתנה מענה וביטחון לתושבים".

יצוין, כי ממשטרת ישראל נמסר: "באשר למקרה - נפתחה חקירה, ומטבע הדברים איננו מתייחסים לחקירות מתנהלות ולפעולות המבוצעות במסגרתן. משטרת ישראל תמשיך בפעולות החקירה, במטרה למצות אותה באופן מקצועי ולהגיע כך אל חקר האמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר