היסטוריה ואקטואליה

כך מפקחות 'המועצות' על פעילות הנציגים

מסע היסטורי אודות הפיקוח של חברי מועצת גדולי וחכמי התורה על המפלגות החרדיות. מתי מרן הגר"ע יוסף בא ללכת דרעי ואת מי שלח הגראמ"מ שך לפקח על נציגיו? (היסטוריה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף עם נתניהו ודרעי, בשנת 1997 (צילום: AMOS BEN GERSHOM עמוס בן גרשום, לע"מ)

בכלי התקשורת דווח אמש שחכמים מוסלמים, המכוונים את דרכה של הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, הצטרפו לחברי המשא ומתן מטעמה של מפלגת רע"מ עם מפלגות יש עתיד וימינה, של יאיר לפיד ונפתלי בנט. צעד זה נעשה כדי לפקח על יו"ר רע"מ מחמוד עבאס, שאכן הוא עומד על הדרישות של המפלגה המוסלמית.

נראה שהדבר נעשה, כדי שלא יטענו גורמים אופוזיציונרים על זה האחרון, שהוא עשה 'פשרות' עם ה'ציונים', ו'עבד' ו'שיקר' על המנהיגים הרוחניים של התנועה למטרת קבלת ג'ובים ותקציבים.

בעקבות כך, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, אנו יוצאים למסע היסטורי, אודות הפיקוח של חברי מועצת גדולי וחכמי התורה על המפלגות החרדיות.

כבר מלפני כמאה שנים היו שטענו טענות אלו לגבי הגרי"ח זוננפלד. מי שטען טענה זו, הוא האדמו"ר ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש, בתוך מכתב שעסק במינוי גאב"ד לעיר הקודש ירושלים.

המכתב נכתב לרבי יהונתן בנימין הלוי הורביץ. בין שורות המכתב מופיעה השורה הבאה: "הזקן (הוא הגרי"ח זוננפלד. י"ש), למרות צדקתו וכו', אין בו מתום כדי סמיכה עוד, כי רק תורת משה (בלויא. י"ש) הוא שמירתו ועשייתו, ואין בו עוד כוח ומוח לעמוד על המשמר...".

מרן הרב שך, גפני ורביץ - בימי הקמת 'דגל התורה' (צילומסך מתוך יוטיוב)

שנים רבות אח"כ, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, טרח והגיע ללשכה של אריה דרעי כדי לוודא שאכן הוא עושה את שצווה עליו.

אחת הפעמים הייתה בשנת תשנ"ב כשהגיע מרן ללשכה כדי להכריח את אריה דרעי לחתום ללכת ביחד עם מרצ.

היו שטענו שקדם לכך שדרעי לא רצה לחתום, ואף נעל את לשכתו ואמר שהוא ישן.

כך גם היה בשנת תשמ"ט, כשהוקמה מפלגת 'דגל התורה'. מרן הגראמ"מ שך שלח ועדת רבנים שתפקח על המשא ומתן.

היו שם הגאונים רבי שמואל דויטש ורבי משה אהרן ברוורמן ועוד. הגאונים הנ"ל הגיעו לכנסת ולנהל את המשא ומתן, וחברי הכנסת של התנועה, רביץ וגפני עמדו מחוץ לחדר המשא ומתן, ולא השתתפו בו.

- לקריאה נוספת. אריה דרעי, יואל ניר

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר