לקראת ההשבעה

סיעת 'ימינה' תתכנס; הערכה - אורבך לא יטרפד

יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט מכנס הבוקר - פעם נוספת - את חברי סיעתו בביתו שברעננה • המטרה: למנוע מתנגדים ולהבטיח את אי התנגדות ניר אורבך • הערכה: אורבך לא ימנע את הקמת הממשלה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ אורבך מגיע לביתו של בנט (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)

יו"ר 'ימינה' וראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, ייכנס הבוקר (ראשון) את חברי סיעתו לישיבה מיוחדת בביתו שבעיר רעננה. מדובר בישיבה שניה בתוך יומיים, שכן הסיעה התכנסה ביום שישי האחרון.

מטרת כינוסי הסיעה נועדה בכדי למנוע עריקים וכאלו שיתנגדו להקמת ממשלת לפיד-בנט. כמו כן, בנט מבקש לשכנע את ח"כ ניר אורבך שלא יתנגד להקמת הממשלה ובמקרה הקיצוני ביותר יתפטר מהכנסת ויאפשר לשירלי פינטו להיכנס במקומו למשכן, והיא זו שתצביע בעד הממשלה.

בכירים ב'גוש השינוי' מעריכים כי ח"כ אורבך לא יטרפד את הקמת הממשלה כך שהוא ימנע מלהצביע נגד הקמת הממשלה: "ניר חבר אישי של נפתלי, שותפים לדרך. למרות ההפגנות הוא לא ייכנע ולא ימנע את הממשלה", אמר גורם בגוש.

יצוין כי אורבך לא שהה השבת בביתו ובחר לצאת יחד עם בני משפחתו מהעיר פתח תקווה וזה ככל הנראה בכדי למנוע מהפעלת לחצים במהלך תפילות השבת.

שר הדתות המיועד באולפן 'כיכר השבת'

אמש, לאחר שחזר לביתו ופגש את המפגינים, התבטא ח"כ אורבך: "אני אומר לכם באחריות - אף אחד מאתנו לא ישן בלילה. בואו נרגיע את הלהבות, אין פה תוכנית התנתקות ולא 'תוכנית אוסלו', יש פה חלטה מאוד מורכבת ומאוד קשה, בואו נרגיע".

בתוך כך, הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, התייחס לטענות כי 'מכתב הרבנים' שקרא 'לעשות הכל' למנוע את הקמת ממשלת השינוי יכול להתפרש כהסתה לרצח, ואמר: "בדמוקרטיה אפשר להביע דברים במכתב, כשם שאפשר להפגין חודשים ליד בית רה"מ. אין כאן שום הסתה ולא יעלה על הדעת שמדובר באיזושהי אלימות. בדרך דמוקרטית ניתן לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע את הקמת הממשלה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר