"לפתוח דלת"

לאחר האסון: מיזמי האחדות בעם נמשכים

בתום ימי השלושים לאסון הנורא במירון, התקיים מיזם בן שלשה ימים בו נפגשו אנשים מהציבור הכללי יחד עם חרדים, תוך מטרה לנסות להצליח להבין האחד את האחר (אקטואליה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילומים: ללא קרדיט)

מיזם בן שלשה ימים במסגרתו נפגשו אנשים מהחברה החרדית יחד עם אנשים בחברה הכללית, התקיים במלאות השלושים לאסון מירון בו קיפחו את חייהם ארבעים וחמישה בני אדם, רובם בני המגזר החרדי.

שיינדי סדובסקי, תושבת ירושלים, ממובילות המיזם "לפתוח דלת" מספרת על המפגשים בשיחה עם 'כיכר השבת'. "הדלתות שנפתחו בשבעה של הרוגי מירון הן הדלתות שהיו השראה למיזם מרגש לציון השלושים לאסון מירון".

המיזם שמטרתו להפגיש בין כלל המגזרים, נהגה על ידי אנשים שדווקא אינם חרדים. "את המיזם הגו חברות לא חרדיות שלי שהלכו בשבעה לנחם את משפחות ההרוגים וראו את הלבבות והדלתות הפתוחות וחשבו שהדלת הזו שנפתחה צריכה להשאר פתוחה הן שתפו אותי ברעיון". אמרה. "אני ידעתי שהדלתות פתוחות ורק צריך לספר לכל מי שרוצה שהדלת פתוחה והלב גם".

המיזם תפס תאוצה במהירות. "ארבע נשים ירושלמיות הפיצו את המיזם דרך וואצפ ומפה לאוזן ו-1500 ישראלים נרשמו למיזם תוך 48 שעות" מספרת סדובסקי. "משפחות חרדיות מכל הסקאלה החרדית פותחות הדלת מחסידי גור ועד ויז'ניץ קרלין, חב"ד, ברסלב, ליטאים ספרדים... יותר מ75 בתים נפתחו למפגשים של קירוב לבבות".

"אחרי שנה קשה כל כך שעברה על הקהילה החרדית מאירועי הקורונה דרך אסון מירון וקרלין. היו הרבה ישראלים שרצו לשמוע להבין לחוש את כאב הקהילה שספגה כל כך הרבה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר