היו תחת האזנה

הפרשה החדשה: בין החשודים - מוטי בבצ'יק ומנחם גשייד

מסלול השוחד: אלו החשדות שהטיחו החוקרים בעצורים החשודים בפרשת השחיתות הטרייה, שכחלק מחקירתה בוצעו האזנות זמן רב • תרומות לעמותות, תמורת הקלות ברפורמת 'סימון מוצרים'? (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בסיון תשפ"א | 06.06.21
בבצ'יק וגשייד (צילום: משה גולדשטיין / כיכר השבת)

הותר לפרסום: שניים מבין החשודים במעורבות בפרשת השחיתות החדשה, שנעצרו הבוקר בבתיהם, הם מוטי בבצ'יק, עוזרו של השר יעקב ליצמן, ומנחם גשייד, יועצו לשעבר.

לבבצי'ק, ביקשה המשטרה חמישה ימי מעצר נוספים, כמו גם לחשוד נוסף בפרשה, אך הוחלט על שלושה ימים.

את מעצרו של גשייד, האריך בית המשפט עד למחר, אז ישוחרר למעצר בית בן עשרה ימים, בהסכמת הצדדים, תוך הפקדת ערבות של 10,00 שקל.

עוד עצורים בפרשה החדשה: גיא פלד, סמנכ"ל חברת פמי פרימיום, מנכ"ל החברה איציק חמו, וליעד גילהר, מנהל מחלקה בחברת תנובה.

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של בבצ'יק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

על פי דיווח ב-ynet, המשטרה האזינה במשך תקופה ארוכה לחלק מהמעורבים, ואחד החשדות הם כי חברות ביקשו הטבות רגולטוריות, שיתכן וקשורות לרפורמת סימון המוצרים, בתמורה לתרומות שהועברו לעמותות הקשורות לעוזר השר.

במשטרה ציינו, כזכור, כי על פי החשד, בבצ'יק פעל לכאורה במספר הזדמנויות, ביחד עם המעורבים, "ממניעים של בצע כסף, לקידום ושימור אינטרסים של חברות מסחריות גדולות במשק, תוך ניצול מעמדו, ובניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי".

אחרי החיפושים שביצעה המשטרה בבתיהם ומשרדיהם של החשודים - בהם מנהל חברה מתחום הרפואה ומנהל חברה נוסף מתחום השדלנות (Lobbying) - פשטו החוקרים גם על משרדי חברת תנובה ואספו מסמכים.

מדוברות המשטרה נמסר: "בהמשך לחקירה המתנהלת משעות הבוקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בלהב 433., הובאו ארבעת החשודים לבית המשפט, לדיון בבקשה להארכת מעצרם., ובית המשפט אימץ את הסכמת הצדדים בדבר הארכת מעצרם של המעורבים, איש איש על פי חלקו: מעצרם של שני חשודים הוארך עד יום שלישי ה-8.6, בשעה 20:00, ומעצרם של שני חשודים נוספים הוארך עד מחר, ה-7.6, בשעה 20:00. החקירה נמשכת".

עו"ד עמית חדד, המייצג את מוטי בבצ'יק, הגיב לחשדות ואמר: "בסוף החקירה יתברר גם למשטרה, כי הוא לא עשה דבר, וכי הוא איש ציבור מהשורה הראשונה, שתרם את כל כולו לטובת המדינה".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר