התמוטט בתפילה

"מציל הילדים": ד"ר אלי שוסהיים הלך לעולמו

לאחר שחווה התמוטטות בשבת האחרונה, הרופאים ניסו להילחם על חייו של "מציל הילדים" - ד"ר אלי שוסהיים, אך למרבה הצער, לפני שעה קלה השיב את נשמתו ליוצרה (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
ד"ר אלי שוסהיים (צילום: אגודת אפרת)

מבית החולים הדסה עין כרם מגיעה הבשורה המרה על לכתו של איש החסד ומנכ"ל אגודת אפרת ד"ר אלי שוסהיים ז"ל, והוא בן 80 בפטירתו.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבת האחרונה תמוטט ד"ר שוסהיים, תוך כדי שהוא עובר לפני התיבה בשמחה משפחתית. הוא אושפז במצב חמור בטיפול נמרץ, עד לפטירתו היום.

ד"ר שוסהיים נולד בארגנטינה, להורים שנמלטו מאירופה לפני מלחמת העולם השנייה. לאחר שסיים את לימודי הרפואה בשנת תשכ"ג התמחה בכירורגיה כללית.

עם עלייתו עם משפחתו לישראל, החל לעבוד ב'שערי צדק' ולאחר מכן בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים. שנים לאחר מכן, היה המקים של בית אבות נוה שמחה ואף ששימש במשך שנים כרופא כנסת ישראל.

מלבד פעילותו הברוכה באגודת אפרת שהצילה תינוקות רבים - כאשר מנע הפלות בקרב נשים, ד"ר שוסהיים היה גם רופאם האישי של למעלה מ-40 גדולי הדור ביניהם המקובל הרב כדורי, הרב אריה לוין, הפני מנחם, הגאב"ד דושינסקי, הרב מרדכי אליהו ולהבדיל האדמו"ר מבעלז הנוכחי ועוד רבים.

השר אריה דרעי, ביכה על לכתו של שוסהיים ואמר: "בצער רב קיבלתי את הבשורה המעציבה על פטירתו הטראגיתשל ידידי האישי, יו"ר אגודת אפרת, ד"ר אלי שוסהיים ז"ל. ד"ר שוסהיים 'מציל הילדים', הקדיש את כל חייו למען חיי אדם ורבבות של ילדי ישראל חבים לו את חייהם, זכה ושימש כרופאם של גדולי ישראל במשך עשורים וקידש שם שמיים בעולם. אני שולח את תנחומיי למשפחתו הכבודה, במורשתו אשר הותיר אחריו תנוחמו. יהי זכרו ברוך".

הלוויתו של ד"ר שוסהיים תצא הערב בשעה 21:00 מבית ההלוויות שבשכונת סנהדריה בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר