ניסיון נוסף לכרסם בחומות הדת

מקומם: בג"ץ הורה לאשר ניכוי מס מתרומות לעמותה מיסיונרית

בכך ביטל בג"ץ החלטה של ועדת הכספים, שהתקבלה פה אחד על ידי הקואליציה והאופוזיציה כאחד • יד לאחים בתגובה: "מדובר במגמה ברורה של הפיכת ישראל לאזור ללא זהות וסממן יהודים" • ביד לאחים מזכירים את הדברים החד משמעיים שפסק בג"ץ עצמו בגנות המיסיונרים בקובעו מפורשות כי "בקהל ישראל לא יבואו" (חרדים)

אסף מגידו | מקודם |
"בג''ץ תוך התערבות בסמכויות הכנסת והממשלה הופך החלטה של ועדת הכספים שקבעה פה אחד" (צילום: פלאש 90)

בהחלטה שערורייתית ומקוממת ביטל אתמול בג"ץ החלטה קונצנזואלית של ועדת הכספים והחליט לאשר ניכוי מס מתרומות לעמותה מסיונרית.

מדובר בעמותה המיסיונרית של המכנים עצמם 'היהודים המשיחיים' ומסתתרים תחת השם המיתמם 'יחד רמת השרון'. בעבר הגישה העמותה בקשה לאישור עמותה לניכוי מס לתורמים (סעיף 46). בוועדת הכספים הוחלט פה אחד, על דעת חברי הקואליציה והאופוזיציה, שלא לאשר את הבקשה, למרות שרשות המיסים אישרה רשמית את הבקשה, משום שמדובר בעמותה הפועלת בדברים השרויים ב"מחלוקת ציבורית עמוקה".

לאחר מספר הליכים בבתי משפט, החליטו אתמול שלושה שופטי בבג"ץ כי החלטת ועדת הכספים חרגה מסמכותה וכי העמותה תקבל את האישור בהסתמך על החלטת רשות המיסים.

בארגון הפעילים יד לאחים הגיבו לדברים בחומרה רבה. "שוב בג''ץ חושף את פרצופו האמיתי", נאמר בתגובת הארגון. "בג''ץ תוך התערבות בסמכויות הכנסת והממשלה הופך החלטה של ועדת הכספים שקבעה פה אחד". ביד לאחים הזכירו כי ההחלטה בוועדת הכספים התקבלה פה אחד: "כל סיעות השמאל, כולל יאיר לפיד, שבא לוועדה באופן מיוחד והצביע נגד מתן הטבת מס לארגון המסיונרי. אבל בג''ץ בשלו בהמשיכו את הקו הלוחמני שמגמתו הפיכת ישראל לאזור נטול כל זהות וסממן יהודי".

בהכרעתם המקוממת כותבים השופטים כי הם מאפשרים הטבת מס לארגון המסיונרי "מתוך שאיפה לקידום פלורליזם חברתי" ו"מגוון של תפיסות, לרבות במישור הדתי". מדובר, קובעת השופטת ש' ארז-ברק, בדבר "התלוי בהשקפת עולם". זאת למרות שבית המשפט ער לפעילות המסיונרית של יחד רמת השרון לפעול בקרב יהודים להמיר את דתם אך ממשיך לראות בארגון המסיונרי כ"פועלים למטרות ציבוריות".

ביד לאחים הצביעו על כך שבית המשפט העליון עצמו פסק בעבר בדברים כדורבנות נגד המיסיונרים המכנים עצמם 'היהודים המשיחיים'. כך, למשל, השופט ברנזון הטיח ביהודים המשיחיים (בג"ץ 467/75, ג'יימס מילטון ומ' פ' האטשינס נגד שר הפנים): "על ישועים הנחשבים ומקובלים כיהודים טרם שמענו. הדבר פשוט אינו מתקבל על הדעת. לפי כל מבחן שהוא, הלכתי-דתי או משפט חילוני, אין דבר כזה. שאלו נא יהודי ברחוב אם יתכן דבר כזה ותשובתו הוודאית תהיה: 'לא'. ידוע שישנה כת של אנשים שנולדו יהודים והפכו למאמינים בישו המשיח הקרויים 'עברים משיחיים'. הם כביכול רוצים לשמור על מוצאם היהודי, אבל היהדות הקיאה אותם ובקהל ישראל לא יבואו".

גם נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, קבע בעבר כי מי שמאמין במשיחיותו של אותו האיש "ורואה באמונתו את האפקטיביות שבאמונותיו ועושה לה נפשות", "הרי הוא אדם המאמין בדת אחרת" וחרץ כי "נשללת יהדותו". ביד לאחים אמרו כי הדברים הללו, הברורים לכל ירא ושלם גם ללא סימוכין מבג"ץ, נקבעו כמסמרות גם בידי שופטיו בעבר וכרגע, באווירה השלטת המקעקעת הכל ומתכחשת לכל, בג"ץ מתנער גם מפסיקותיו שלו בנושאים שנחשבו עד כה לקונצנזוס בעם היהודי.

בד בבד פנו רבנים ואיש ציבור ליד לאחים על מנת לדון בדרכים נוספות למנוע את התפשטות פעילות עמותות מסיון הפועלת בקרב מגזרים רבים בערים השונות. בתקופה האחרונה חשים רבים כי פעילות המיסיון גוברת וכי יהודים רבים ותמימים יצרו עם אותם הארגונים קשר. "אין ספק", אמרו אותם אישי ציבור "כי האווירה בציבור בעקבות הקמת הממשלה החדשה, ממשלה שכל המגזרים החרדים, הדתיים והמסורתיים אינם מיוצגים בה, בג''ץ עלול להרחיב את פסקי הדין האנטי יהודיים הללו ויש להיערך לבאות".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר