"אין ריח של תורה"

הרב קוק הורה לפתוח ישיבה ברמת גן • צפו

המקובל הגאון רבי דב קוק מטבריה, שגדל ברמת גן, הורה לתלמידו הקרוב לפתוח ישיבה חדשה בעיר ואמר; "רמת גן היא מדבר שממה ברוחניות, אין בה ריח של תורה" • תיעוד (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב דב קוק (צילום: באדיבות המצלם)

השבוע נערך כנס רשמי של פתיחת ישיבה חדשה בעיר רמת גן, וזאת לאחר קריאתו של המקובל הגאון רבי דב קוק מטבריה.

הישיבה החדשה הוקמה ברחוב חורגין 4 רמת גן. שם התגוררו עד לפטירתם - הגאון רבי נחום קוק ורעייתו - הוריו של רבי דב קוק.

הישיבה המיועדת לבעלי תשובה, עומדת בראשותו של הרב אבידן סנדרוסי, והשבוע - לאחר יותר מחודש שהישיבה נפתחה, נערך כאמור כנס רשמי, בו השתתפו; חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי נתן בן סניור. והגאון רבי יצחק קולדצקי.

בתום הכינוס, אף הוקרן הפגישה של ראש הישיבה הרב סנדרוסי, עם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי.

עוד הוקרן בכנס, בקשתו של הרב קוק לפתוח את הישיבה, הרב קוק אמר לרב סנדרוסי: "יהי רצון שיהיה כאן הצלחה הצלחה במקום הזה ודאי מקום היסטורי אלף שזה ברמת גן זה כבר טוב, במקום כזה שאין בו ריח של תורה, במקום מדבר שממה בין המדברות הגדולים והקשים ביותר בעולם".

"ובמקום כאן ברמת גן שהוא מדבר שממה ברוחניות אם עושים פה ישיבה זה כבר וודאי מועיל וודאי שזה גדול. וגם יש כאן זכות למקום של ההורים שלי שהיו מוסרים את נפשם על התורה. וזכה המקום שהוא ממשיך, ואף אחד לא האמין שגם ימשיך אחר כך לתפקד כישיבה".

"וגם אף אחד לא האמין שיכול לצאת כמו הרב אבידן סנדרוסי כזה ראש ישיבה שהוא לא רק כלפי המקום שלו, לא רק כלפי המקום הזה המסוים, אלא הוא איש כללי שדואג לכל ענייני התשובה והוא הדפיס חוברות, הדפיס ספרים, והדפיס חוברת משהו פלא. לכל בעל תשובה שיש, שווה לכל נפש".

הרב קוק הוסיף לשבח את ראש הישיבה ואמר: "בסבלנות אין קץ הוא נותן מעצמו את כל מה שיש לו ואת כל מה שאין לו. שירבו כמותו בישראל ושיצליח בכל מכל כל. וכל מי שעוזר לו גם כן כמובן שיזכה. ואם אתם רואים כאן שכבוד הרב בעדני שהוא כבר חולש על כל ארץ ישראל הטריח את עצמו לבוא על פה. תראו כמה העניין הוא חשוב. יהי רצון שיהיה כאן מקום של תורה עד אין סוף עד אין קץ. יצליחו כולם אמן כן יהי רצון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר