גלגולו של כסא

הסיפור מאחורי הכסא המפואר של הבאבובער

לאדמו"ר מבאבוב, המבקר בימים אלו בישראל, נערך אמש מעמד קבלת פנים. הרבי, היה ישוב על כסא מפואר ומרשים • 'כיכר השבת' חושף את הסיפור של אותו כסא (חסידים, אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מבאבוב 45 יושב על הכסא המפואר (צילום: יהושע פרוכטר)

סיפורו של הכסא המפואר: כפי שדווח ב'כיכר השבת', אמש (רביעי) נערך מעמד הקבלת פנים עבור האדמו"ר מבאבוב 45 שהגיע לביקור מיוחד בקרב חסידיו בארה"ק.

כפי שניתן היה לראות, הרבי היה ישוב על כסא מיוחד ומפואר, שהובא במיוחד עבורו לטובת המעמד, ולקראת ימי שהותו בישראל.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הכסא הובא מגמ"ח כסאות לאדמו"רים שקיים בחצר הקודש רחמסטריווקא, שם מספרים כי הכסא שעשוי מעור אמיתי עבר כמה וכמה גלגולים מעניינים במיוחד.

גורם המעורה בפרטים מספר ל'כיכר השבת': "הכסא שנבנה ע"י נגר מפורסם שמשתייך לחסידי רחמסטריווקא, נבנה במטרה לשמש את האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, והוא היה מיועד עבור בית המדרש המחודש של סאטמר ברחוב יואל בירושלים, שם החליטו הגבאים כי הכסא אינו מפואר מספיק, וביקשו מהנגר לבנות כסא חדש".

"משראה הנגר", מספר אותו גורם, "כי יש לו כסא מיותר, הוא החליט לתת אותו במתנה לרבו, האדמו"ר מרחמסטריווקא, ולקראת ביקורו של האדמו"ר מסאטמר בחודש חשוון בשנה שעברה, בנה הנגר כסא חדש ומפואר, ולמרות זאת החליטו הגבאים להשתמש במהלך הביקור בשני הכסאות, בחדש ובישן יותר, ובחלוקה לפי הארועים".

יצוין, כי לאחר שהסתיים ביקורו של הרבי מסאטמר בישראל, הוחזר הכסא לחצר הקודש רחמסטריווקא, שם החליטו להסיר ממנו את צבעי הזהב, ואמש הוא הצטרף לראשונה לגמ"ח הכסאות, ושימש את האדמו"ר מבאבוב 45 במעמד הקבלת פנים, וככה"נ הוא ישמש את הרבי במהלך כל ימי הביקור בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר