'לא לדבר בשמנו'

מכתב התודה עורר את זעמם של רבני חב"ד בעיר בני ברק

רבני חב"ד בבני ברק, כתבו היום מכתב חריג לראש עיריית בני ברק, וזאת לאחר מודעת תודה שהופיעה ב'המבשר' - על נתינת הקצאה לחב"ד ב"ב: "אף אדם פרטי אינו רשאי לייצג או לדבר בשמנו" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב ירוסלבסקי והרב בלינקוב (צילום: מיכאל גנזמן ויהודה פרקוביץ)

רבני וועד קהילת חב"ד ליובאוויטש בבני ברק, כתבו היום (חמישי) מכתב חריג לראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, זאת בעקבות מכתב שהתפרסם ב'המבשר', מי שחתמו על המכתב באופן חריג, היו גם זקן רבני חב"ד, הרב ירוסלבסקי והרב למברג בשם הרב אהרונוב יו"ר צעירי חב"ד.

הרקע למכתב: הבוקר (חמישי), התפרסם מכתב בעיתון המבשר מודעה על הוקרת תודה לראש העיר בני ברק רובינשטיין ועוזרו גודי סילמן, על כך שדאגו לתת מבנה לקהילת חב"ד בעיר.

מדובר בהבטחה למבנה חלופי לגורם המזוהה עם 'הפלג המשיחיסטי' בחסידות, וזאת בתמורה לפינוי מידי של בית הספר הוותיק של החסידות, בתמורה למבנה חלופי בקצה העיר.

המודעה שפורסמה ב'המבשר'

כאמור, גורמים רשמיים של חב"ד בעיר זעמו על מכתב התודה שפורסם בהמבשר - ללא ידיעתם, והוציאו מכתב הבהרה לראש העיר, כי כל מה שקורה או ניתן לקהילות חב"ד בבני ברק, צריך לעבור דרך הוועד הרשמי, בו חברים כל הקהילות בעיר.

"אנו עסקני קהילת חב"ד, מנהלי המוסדות, מנהלי בתי חב"ד, גבאי בתי הכנסת - בכל רחבי העיר, פונים בזאת אל כבוד ראש העיר", נכתב בפתח המכתב.

"בשנים האחרונות הוקם 'ועד חב"ד בני ברק', המייצג את כלל קהילות חב"ד הפזורות ברחבי העיר - קהילה-קהילה במקומה ובשכונתה. הועד נוסד על-מנת לאחד את קהילת חב"ד מבית ומחוץ, וכך לטפל בכל הנושאים המשותפים הכרוכים בקהילתנו ובאנשי שלומנו, שכן זולתו אין למאן-דהו שהוא סמכות בנושאי חב"ד בעיר בני ברק"

"אנשי הועד", נכתב במכתב החריג, "הם בעלי רקע של עשיה רבת-שנים, איש איש בתפקידיו. בראש הועד עומד רב קהילתנו המעטירה, הגאון הרב יוסף יצחק בלינוב, רב מרכז בני ברק וראש ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית בכפר חב"ד, אשר מנווט ומנצח על עניני הקהילה ביד רמה".

בחלק הזה של המכתב, שוטח הוועד את הטענות: "לדאבון הלב, בתקופה האחרונה נעשו צעדים שלא הועילו ואף גרעו מטובת קהילתנו על-ידי שיתוף פעולה עם אדם פרטי שאזנו מייצג אח קהילתנו כלל וכלל. הנזק המהדהד שנגרם לנו מכך הוא עמוק ומשמעותי, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ (דוגמה לדבר: במתן אפשרות לייסד מוסד חינוכי חדש - חפצה העירייה להיטיב עם קהילת חב"ד, ולא לדאוג לאינטרסים הפרטיים של אדם עצמאי המייצג את עצמו בלבד!)".

"לכן", נכתב במכתב: "מוגשת אפוא אל כבודו בקשתנו הברורה: כל הנושאים הכרוכים בקהילת חב"ד בעירנו - ללא
יוצא מן הכלל - ייעשו מצד העירייה בסדר מסודר, באמצעות הועד הנבחר ובראשו הרב מרא דאתרא דקהילתנו שליט"א, וזאת על-מנת לשמור על הסדר הנכון והמתאים ביותר לטובת קהילת חב"ד המפוארת בעיר".

במכתב לראש העיר, קובע הוועד את הנציג מטעמו: "בא-כוחו של הועד מעתה ואילך הוא רב הפעלים הר"ר יוסף צבי פולמר, אשר מונה על ידינו להיות המזכיר והמייצג של קהילת. חב"ד ומוסדותיה מול עיריית בני ברק ומול כל הגורמים השונים".

"וזאת למודעי", נכתב לקרת סיום המכתב באותיות מודגשות, שלא תהיינה אי הבנות כאלה או אחרות: "אף אדם פרטי אינו רשאי לייצג או לדבר בשים קהילת חב"ד; בכל נושא הכרוך בקהילתנו יש לפנות אל הועד הנ"ל המיוצג מכאן ואילך על-ידי הרב פילמר המוסמך לכך. בקשתנו שטוחה: כל פנייה מצד כבודו או מצד אי-מי מאנשי העירייה תיעשה בסדר מסודר המתאים וההולם ליהודים יראי השם ההולכים לאור רבותיהם ובהנחייתם".

"אנו בטוחים כי בקשתנו תיפול על אוזניים קשובות ובלב חפץ להועיל, לשפר ולסייע מכאן ואילך. אנו תפילה ותקווה כי חפץ ה' בידיו יצליח לבנות ולסייע לכלל תושבי עירנו. והשם הטוב יתן לו שפע רב מידו המלאה, הפתוחה, הקדושה והרחבה בענייניו הפרטיים ובעניניו הכללים".

מכתב הרבנים שנשלח לראש העיר
מכתב הרבנים שנשלח לראש העיר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר