חשש בממלכה

הקורונה בבריטניה משתוללת במלוא עוזה

למרות מבצע החיסונים הרחב, יחסית לשאר מדינות אירופה, בבריטניה מדווחים על שיא יומי של נדבקים, הגבוה בארבעת החודשים האחרונים. חשש כי החיסון שנבחר נכשל (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הבריטים מתקשים להתגבר על הקורונה למרות מבצע החיסונים הגדול שנערך בממלכה. היום (חמישי), מדווחים הבריטים על שיא יומי במספר הנדבקים בכמעט ארבעת החודשים האחרונים. 11,007 נדבקים חדשים, כשבפעם האחרונה היה יותר מזה ב-19 בפברואר.

על פי החששות בבריטניה, המוטציה ההודית המדבקת במיוחד הגיעה לממלכה והביאה לגל הידבקות חדש שמספריו הולכים ועולים מידי יום. אתמול דווח על 9,055 חולים חדשים ואילו היום מדובר בעלייה של כ-25 אחוזים. גם בבתי החולים במחלקות הקורונה בבריטניה ישנה עלייה גדולה מאד במספר החולים המאושפזים.

בבריטניה קיוו השבוע לתחילת הסרת מגבלות הקורונה, אך הנתונים הביאו בינתיים לדחיית ההסרות כנראה בחודש נוסף.

עד כה חוסנו בבריטניה בלפחות מנה אחת כ-42 מיליון בני אדם אך על פי החשש העובדה שרוב הבריטים התחסנו בחיסון של אסטרה זניקה ולא בפייזר או מודרנה הביא לעמידות נמוכה יותר בפני המוטציות של הנגיף וכעת החשש שהחורף שיגיע בעוד כמה חודשים יביא לגל נוסף של הנגיף.

כזכור, החיסון של אסטרה זניקה הציג מההתחלה נתוני הצלחה נמוכים יותר מהחיסונים המתחרים ולמרות זאת הבריטים בחרו להשתמש בחיסון זה על רוב האוכלוסייה בארצם. על פי הטענות העובדה שהחיסון הזה פועל במנה אחת בלבד, אולי היה זה שמנע מהגוף לפתח את הנוגדנים הרצויים כנגד הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר