"זו ברכת הדיוט"

צפו: הגאון החסידי אירח את מעריציו הליטאים

מעמד יוצא דופן בביתו של ראש הישיבה הגר"ש אלתר: עשרות בחורים מעולם הישיבות הליטאי עלו למעונו, לכינוס מיוחד, בו הודה להם על תמיכתם במגבית 'ליבנו בתורתו' • תיעוד (חרדים)

(ללא קרדיט)

מעמד יוצא דופן התרחש אמש (רביעי) בביתו של ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר, בירושלים: עשרות בחורים מעולם הישיבות הליטאי, עלו למעונו, לכינוס מיוחד, בו הודה להם על תמיכתם הנמרצת במגבית 'ליבנו בתורתו' לטובת קהילתו.

כפי שפורסם אתמול ב'כיכר השבת', דף ההתרמה הפופולרי ביותר במגבית הוא זה של 'בני ליטא', שנפתח על ידי קבוצת בחורים מטובי עולם הישיבות, ביניהם מ'תורה בתפארתה', 'כנסת יחזקאל', פוניבז', חברון, מיר, 'וולפסון' והיכל יצחק.

לתרומות למגבית 'ליבנו בתורתנו' - הקליקו כאן>>>

הבחורים הללו, כך מתברר, הצליחו לגייס עד כה עשרות אלפי שקלים, כאשר אספו שקל לשקל בהיכלי הכוללים והישיבות, והכל כדי לעמוד לימין ראש הישיבה ומוסדותיו.

הגר"ש אלתר, שהתרגש לשמוע על כך, הזמין לביתו את עשרות הבחורים, מכל רחבי הארץ, כדי להודות להם. אלו מצידם התרגשו מאוד לפגוש את ראש הישיבה פנים אל פנים, ולשמוח בתורתו.

תחילה אמר להם ראש הישיבה: "אני בטוח שבחורים כמוכם יודעים שהישיבה וה'סדרים' קודמים לכל. בפרקי אבות כתוב, שאחד מקנייני התורה הוא 'מיעוט שיחה', והגר"א אומר, שלא כתוב לא לדבר בכלל, אלא לדבר קצת. יש עניין קצת לדבר. אז אני מקווה שהעיסוק שלכם במגבית יהיה בגדר מיעוט שיחה".

"חז"ל אמרו ש'הקב"ה יושב ושונה כנגדו', זו מציאות חיים", המשיך הגר"ש באשר לחשיבות השקיעות בתורה. "גם אם אין לאדם חברותא, הקב"ה כנגדו. אדם פותח ספר - הקב"ה כנגדו. צריך להבין את הדברים האלה. וכשמבינים את זה, מבינים שזה לא דבר צדדי שצריך למצוא בו טעם. אלו החיים עצמם".

ראש הישיבה הוסיף: "זה לא משנה אם אדם נשאר בלימוד או נאלץ אחרי החתונה לצאת לדרך ארץ... כשלומדים, צריכים שזה יהיה באיכות ובשקיעות, בלי דברים אחרים. לבחורים צעירים יש נפש ורצון חלקים, וצריך לנצל את זה לחיבור בלימוד".

לתרומות למגבית 'ליבנו בתורתנו' - הקליקו כאן>>>

לסיום אמר הגר"ש לבחורים: "אני מודה לכם על העזרה לקהילה. זה מאוד חשוב, כי מחנכים פה ללימוד ולאהבת יהודים. זה סיוע למפעל גדול. הקב"ה יעזור - זו ברכת הדיוט - שיהיה לכם מה שצריך".

בטרם יצאו הבחורים ממעונו, הם סיפרו לו כי הם מאזינים בקביעות לשיעורי התורה הנאמרים בישיבת 'פני מנחם', ואף משתתפים מדי פעם בסעודה שלישית בבית המדרש.

כשהם שטחו בפני ראש הישיבה שאלות, על דרך הלימוד והעצות למתיקות התורה. השיב להם ראש הישיבה בסיפור: שכששאלו את מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל איך מרגישים טעם בלימוד, הוא ענה שהתורה היא כמו דבש; כשהלשון בריאה, היא מרגישה. אם חלילה היא חולה - לא מרגישים.

הגאון רבי שאול אלתר הוסיף: "לכן אומרים 'הערב נא את דברי תורתך בפינו', כי זהו הפתח הראשון שבו התורה נכנסת, בדרך הדיבור בלשון. אחר כך זה מגיע ללב".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר