הממשלה תאשר

היום: תאושר ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

הממשלה, בראשות נפתלי בנט, צפויה לאשר היום את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון הנורא • לאחר האישור, הנשיאה אסתר חיות תקבע מי יעמוד בראש הוועדה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד ונפתלי בנט (צילום: Flash 90)

הממשלה החדשה, בראשות נפתלי בנט, תאשר הבוקר (ראשון) את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון הנורא • לאחר האישור, הנשיאה מרים חיות תקבע מי את זהותה השופט שיעמוד בראשות הוועדה.

מי שהגיש את ההצעה להקמת ועדת החקירה הוא שר הביטחון בני גנץ שהתחייב במהלך מערכת הבחירות הלקים את הוועדה לה התנגדו חלקים מהסיעות החרדיות.

השר גנץ אמר הלילה: "כפי שהתחייבתי, אביא לאישור הממשלה ביחד עם שר האוצר ליברמן, את ועדת החקירה הממלכתית לאסון שהתרחש במירון. אסון, שיכל והיה צריך להימנע, שמחייב אותנו להפקת לקחים מערכתיים ברמה הלאומית".

לדבריו: "את 45 ההרוגים, שום ועדה לא תשיב, ואת צלקותיהם הפיסיות והנפשיות של מאות שנכחו במקום, לא נוכל להעלים. אך נוכל למנוע את ההרוגים הבאים, את האסון הבא, למנוע כאב ממשפחות רבות".

"רק ועדת חקירה ממלכתית, שאינה תלויה באף גורם פוליטי, תוכל להביא לחקר האמת, ואני באופן אישי, וחברי הממשלה כולם, מחויבים לכך", הוסיף גנץ.

יצוין כי בימים האחרונים דווח שהשופט בדימוס אליקים רובינטשיין הוא זה שיעמוד בראשות הוועדה, אך דוברות בתי המשפט הכחישה את הדיווחים.

בהודעה חריגה שפורסמה מטען הנשיאה חיות נאמר: "לצערנו בימים האחרונים ישנם דיווחים שגויים על מינוי השופט בדימוס רובינשטיין לעמוד בראש וועדת החקירה בעניין מירון. הדיווחים חסרי שחר. החלטה בעניין הקמת וועדת חקירה טרם התקבלה וממילא נשיאת בית המשפט העליון - השופטת אסתר חיות טרם החליטה מי יעמוד בראשה".

מפורום משפחות הרוגי מירון נמסר השבוע בתגובה להחלטת השר גנץ להקים את ועדת החקירה: "כפי שדרשנו מהרגע הראשון, ויחד איתנו חה"כ משה גפני במכתבו לפני כחודש בשם סיעת יהדות התורה, אנו מקוים כי ועדת החקירה לאסון מירון תוקם באופן מיידי. זה לא עניין של פוליטיקה, אנו מצפים מכל הקשת הפוליטית לתמוך בהקמת וועדת החקירה ובאופן שבו הציבור החרדי ירגיש שהחקירה נעשית ברגישות ובנחישות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר