במכתב נוקב

צה"ל נגד המתיישבים ב'אביתר': "התנהלות בוטה"

בפיקוד המרכז דחו את טענות המתיישבים בגבעת אביתר, שהגישו השגה לצו התיחום שהוצא למאחז וטענו כי מדובר בהתנהלות בוטה שגרמה להפרות סדר אלימות באזור (בארץ)

גבעת אביתר מהאוויר (צילום: דוברות גבעת אביתר)

המאבק על היישוב 'גבעת אביתר' נמשך, כשבאופן מפתיע מי שפועל כנגד אנשי היישוב הם אנשי צבא הגנה לישראל שטענו כי הקמת היישוב הביאה להפרות סדר באזור בעקבות התנגדות הערבים להקמת היישוב מה שמצדיק לדבריהם את תיחום היישוב ומניעת הכנסת חומרי בניין וציוד לתוכו.

הדברים נכתבו במכתב של פיקוד המרכז, אותו כתב סגן הפרקליט הצבאי הראשי סגן אלוף עו"ד להט שמש כתגובה לדרישת המתיישבים להתנגד לצו של הצבא לתחם את היישוב ולהביא לפינויו בקרוב.

מדובר ביישוב שהוקם מחדש סמוך לצומת תפוח לפני כחודש לזכרו של אביתר בורובסקי הי"ד שנרצח בפיגוע סמוך לשם. היישוב הוקם מחדש לאחר הרצח של יהודה גואטה הי"ד, תוך שהמתיישבים יוצרים במקום תוך זמן קצר עשרות מבנים שאוכלסו מיד על ידי עשרות משפחות.

על פי מכתב צה"ל, "הקמתו של המאחז הבלתי חוקי תרמה לערעור היציבות הביטחונית במרחב, ובכלל כך אירעו במרחב עשרות אירועי הפרות סדר משמעותיים, דבר המשפיע על הערכת המצב הביטחונית בגזרה, ומחייב הקצאת כוחות רבים שמוסטים ממשימות מבצעיות אחרות, על כל המשתמע מכך".

המתיישבים טענו להגנתם כי ניתן להסדיר את היישוב וכי מדובר בשטח לא מעובד ולא באדמות פרטיות, אך הפרקליט הצבאי השיב כי "המקרקעין בהם הוקם המאחז אינם מוכרזים או רשומים כאדמות מדינה, וממילא הממונה על הרכוש הממשלתי לא העניק כל היתר לשהות בהם או לבצע בהם כל שימוש, ולא הוצגה בפני רשויות האזור כל אסמכתא לכך שבעל הזכויות במקרקעין, יהא אשר יהא, התיר לבצע בהם שימוש. לפיכך, אף הטענות בעניין מעמדם האפשרי של המקרקעין, אשר אינן נתמכות בעמדה מקצועית של גורם מוסמך, אינן מבססות כל היתכנות להסדרת המאחז, וממילא, אינן גורעות במאומה מתוקפה של ההכרזה".

בצה"ל הגדירו את התנהלות המתיישבים כ"בוטה": "מפקד כוחות צה"ל באזור ביקש להדגיש כי מרשיכם הפרו את הדין בצורה בוטה וחמורה, הקימו תוך זמן קצר ביותר עשרות מבנים שאוכלסו על-ידי עשרות משפחות, ואף המשיכו להקים בשטח המאחז מבנים ותשתיות לאחר החתימה על ההכרזה על שטח מתוחם, חרף העובדה שההכרזה אוסרת באופן מיידי על המשך הבנייה בשטח המתוחם. מדובר בהתנהלות בוטה וחמורה ביותר, שמצביעה על חוסר תום לב ותורמת להפרת הסדר הציבורי ושלטון החוק באזור, ובשום דרך לא ניתן להשלים עימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר