"שלוש משפחות חרדיות" • צפו

עדות מצמררת: 'ניסו לעשות לנו לינץ' בדרך לכותל המערבי'

משפחה שנקלעה למארב בא-טור - שכונה עוינת במזרח ירושלים - מתארת בפרוטרוט ל'כיכר' את רגעי האימה בעת ניסיון הלינץ' • וגם: ההוכחה המוצגת בדבר המניע של הפורעים הערבים. תיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרכבים (צילום: באדיבות המצלם)

זוג הורים חרדים ממרכז הארץ, נסעו עם ילדיהם בני ה-17,19,22, ביום שלישי לפני שבועיים, על מנת להגיע לביקור בכותל המערבי, בו לא היו תקופה ארוכה ונקלעה למארב אכזרי ומתוכנן היטב, מדובר במשפחה שנייה, שנקלעה באזור למארב.

המשפחה יצאה מביתה במרכז וכתבה בוויז - 'הכותל המערבי, כשהגיעו לאזור העיר העתיקה בירושלים, הוייז החליט להפנות אותם לנסיעה דרך שכונת א-טור, שנמצאת ליד הר הזיתים וניתן להגיע דרכה לאזור הכותל המערבי.

ע', אם המשפחה, מספרת ל'כיכר השבת' את השתלשלות המקרה: "אנחנו לא ירושלמים ולא מכירים את העיר כל כך, הסתמכנו על הוויז, אלא שכשראינו שהוא מכניס אותנו לשכונה עוינת, כבר לא יכולנו לשוב על עקבותינו, כי הבנו שזה יראה בריחה ואז נהיה במצב יותר מסוכן".

"כששקלנו את צעדינו, ראינו לפתע התגודדות של פורעים ערבים, שבאים לקראתנו ממספר מוקדים שונים. התחלנו להגביר מהירות, בכדי לברוח, ואז שתי מכוניות השייכות לפורעים עצרו ללא סיבה, כנראה בשביל לגרום להאטת הרכב, באותו הרגע הבנו שאנחנו בתוך מבוך שלא הולך להיגמר".

"כאשר יגורנו", אומר ר' האב, "בא לנו, בדיוק שנעלנו את דלתות הרכב, השמשות נופצו ע"י אבנים משתלבות. אחת האבנים פגעה בראשה של אישתי, פצעה אותה ודם החל להיות ניגר מראשה. באותו רגע, התחלנו להבין את הסיטואציה - אנחנו בעיצומו של לינץ' אכזרי".

"התחלתי לנהוג במהירות, ובו זמנית התקשרנו למשטרה בכדי שתאתר אותנו. ערבי מקומי שהבין את המצוקה, הדריך אותנו כיצד להגיע לתחנת המשטרה בהר הזיתים, כשהגענו לתחנה ונשמנו קצת לרווחה, הבנו את גודל הנס, מאחורי הילדים, היו אבנים משתלבות שמידה וזה היה פוגע בהם, אני מקווה שהם היו נשארים בחיים".

בני המשפחה, המגוללים את הנס הגדול שקרה איתם, אומרים בשיחה עם 'כיכר השבת': "אנשים חושבים שחזרנו לשגרה, זה ממש לא כך, הערבים עושים מה שהם רוצים ואף אחד לא מדבר על זה, כשאנחנו הגענו לתחנת המשטרה, ראינו עוד מספר משפחות, שבדיוק כמונו, נפגעו אף הם באותו יום מהלינץ' הנוראי".

"רכב אחד מאחורינו היה של משפחה חרדית גדולה, שגם הם נפגעו מהאבנים, אחריו, כפי שתוכלו לראות בתיעוד ששלחנו, היו עוד שני רכבים, של איש מג"ב ועוד וברביעי, היה זוג והאשה היתה בהריון מתקדם שנפגעה בכתף שהפורעים פוצצו בבלוקים ואבנים משתלבות את כל רכבם. ובניסי ניסים כל ה-11 איש ניצלנו ממוות וודאי".

בני המשפחה מציינים בשיחה עם 'כיכר השבת', "כי מה שמשותף לכל ה-4 מכוניות שנפגעו, הינו לבוש יהודי חרדי/דתי ומדי המג"ב, שהפורעים מיד זיהו אותנו בכדי לפגוע. אנחנו ושאר האנשים הגענו למקום סכנה הזה, בגלל הוויז, חייבים לשנות את המסלול של הוויז וכן להביא לענישה מחמירה לאותם פורעים, אכזריים ורוצחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר