שוב החרדים יואשמו?

קבוצה מארה"ב ניסתה להתחזות לבחורי ישיבה כדי להיכנס לישראל

במטרה להשתתף בחתונת גביר בישראל, קבוצה מניו יורק הציגו אישורים פקטיביים על היותם תלמידי ישיבות בניסיון להשתחל ארצה. שלב אחר שלב: כך הצליחו להגיע לארץ חרף גילוי התרמית (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

עשרות חרדים מניו יורק, שביקשו להשתתף בחתונה בישראל, ניסו להתחזות ללא הצלחה לתלמידי ישיבה במטרה להשיג אשרת סטודנט שתאפשר להם לנחות בנתב"ג ולהיכנס ארצה. כך חשף הבוקר (רביעי), קובי נחשוני ב-Ynet.

לפי הדיווח, המבקשים פנו לפני כמה שבועות לשניים מהעסקנים החרדים המוכרים באזורם, צבי גלוק ודוד קושנר, המומחים בסיוע לאנשים פרטיים בהתמודדות עם הסבך הבירוקרטי מול משרד החוץ הישראלי בעת הקורונה, וביקשו מהם לסייע להם בקבלת אישורי הכניסה. המבקשים הציגו מסמכים, לפיהם הם תלמידים במוסדות חינוך תורניים שונים בארץ.

העסקנים עוסקים בנושא זה רבות לאחרונה, בשל העובדה שאברכים רבים השוכרים דירות באלפי שקלים בחודש נתקעו בחו"ל מבלי יכולת לחזור לישראל בשל הקושי לקבוע פגישות בקונסוליה הישראלית.

בדרך כלל התשובות ניתנות רק תוך שבוע וכך הובהר לאנשי הקבוצה, אך הם מיהרו להפעיל לחץ כבד על העסקן כבר לאחר יום מה שעורר את חשדו. בנוסף, שתי עובדות עוררו את חשדו את העסקן. האחת - תאריכי הטיסה חזור לארה"ב של המבקשים היו למספר שבועות אחר כניסתם ארצה, זאת חרף ההצהרה כי הם עומדים ללמוד בישראל למשך תקופה של כשנה. שנית - גיל המבקשים, ארבעים וחמישים או נשים, אינם תלמידי ישיבות.

גלוק הורה לקונסוליה להמתין עד לבירור הנושא ולא לאשר את הבקשות זאת במטרה שלא לפגוע בסיוע שהוא מעניק לאלפי תלמידי ישיבות ואוניברסיטאות שרוצים לחזור לישראל. לאחר שהם החלו לאיים עליו והוא הבין כי מדובר בתרמית דיווח עליהם העסקן לקונסוליה והבקשות נדחו סופית.

התרמית שנחשפה הובילה את רשות האוכלוסין וההגירה להצהיר, כי מעתה ועד להודעה חדשה לא תכיר עוד בהצהרות מטעם שלושת המוסדות שהיו מעורבים בהתחזות על תלמידים אחרים הלומדים בהם, לצורך קבלת אשרת סטודנט.

המבקשים לא אמרו נואש. ביום ראשון השבוע קבוצת המתחזים הצליחה להגיע ארצה דרך בלגיה. זאת ככל הנראה, כך לפי הדיווח, לאחר שהשיגו את האשרה המיוחלת באמצעות הקונסוליה בבריסל בטענה למקרה הומניטרי.

שלשום (שני) נערכה בכפר סבא החתונה המדוברת, שאבי החתן בה ידוע כמקורב וכתורם מרכזי של המוסדות שהיו מעורבים בתרמית, וההערכה היא כי אלה ביקשו לעזור לו על רקע זה - ובתמורה לסיוע הכלכלי מצדו.

במשרד החוץ הגיבו לחשיפת ynet: "נכון להיום ישנם קריטריונים מובחנים לכניסת אזרחים זרים ארצה. במקרה זה, הגישו המבקשים, במקביל, בקשות בנציגות ישראל בניו-יורק כאילו מדובר על תלמידי ישיבה, ובנציגות ישראל בבריסל ולרשות האוכלוסין הגישו בקשת הגעה לחתונה והציגו מסמכים רלוונטיים.

"אלה אשר הגישו בקשות מתאימות, שעומדות בקריטריונים, בנציגות ישראל בבריסל ולרשות האוכלוסין, קיבלו אישורי כניסה מתאימים. יחד עם זאת, בשל החשש שעלה בדיעבד כי חלק מהמסמכים שהוצגו על ידי המבקשים מזוייפים, משרד החוץ, יחד עם רשות האוכלוסין, בודקים את נסיבות המקרה ומתחקרים את האירוע".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "לאור המידע שהועבר אלינו ממשרד החוץ בימים האחרונים, הוחלט כי עד לבירור הנושא מול שלושת מוסדות הלימוד, נמתין עם המשך מתן האישורים".

צבי גלוק מסר ל'כיכר השבת': "אנו מסייעים בהתנדבות לאלפי אנשים כדי שיוכלו לחזור לישראל או להגיע ללוויה של יקיריהם. חבל שיש אנשים שלא מבינים שתרמיות מהסוג הזה יכולות לפגוע ברבים ולכן נאלצנו לפרסם את הסיפור כדי להזהיר מפני מעשים כאלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר