רשלנות פושעת

ארבעה מטרים מזירת האסון: ילדים שיחקו ליד "בור המוות"

שעות לאחר האסון הנורא בטביעתו למוות של הבחור נחמיה אהרוני ז"ל, בבור מים בפארק אקליפטוס, במרחק ארבעה מטרים מהבור - ילדים שיחקו בנחת; "מדובר במחדל חמור מאין כמוהו" (חדשות, ארץ)

קאפ בפתחו של הבור בו טבע הנער (צילום: זק"א בית שמש)

מפקד זק"א בית שמש, אברהם קאפ, הגיע ביום שישי לזירת האסון בו טבע למוות הבחור נחמיה אהרוני ז"ל, במהלך טיול עם חבריו לכיתה, והזדעזע לגלות כי במרחק ארבעה מטרים בלבד מהבור בו טבע נחמיה ז"ל - נמצאים ילדים שמשחקים בנחת ואינם מודעים לסכנה הגדולה. הבור, נגרם כפי הנראה מהעבודות בכביש 38 הסמוך.

"מדובר במחדל חמור מאין כמוהו", מספר קאפ, "טרגדיה אמיתית שאירעה בפינת ישיבה מוסדרת, עם גן שעשועים ומגרש משחקים סמוך, שולחנות פיקניק פזורים בכל האזור, כולל שני שולחנות הממוקמים במרחק של ארבעה מטרים משפתו של בור המוות המסוכן".

החיפושים בליל שישי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הוא סיפר כי "הנער ז"ל נמצא כשהוא בביגוד מלא, עם הנעליים, הוא נפל פנימה לאחר שהחליק במדרון החלקלק שעל שפת הבור. במקום אין שום שלט אזהרה, שום מחסום פיזי, אפילו לא סימון של סרט אדום, אפס התרעה ואזהרה מפני הסכנה הנוראה. פשוט הפקרות שאין כדוגמתה".

בור הים בו טבע הנער, בליל האסון (צילום: דוברות המשטרה)

קאפ מוסיף ומספר כי הגיע לשטח בצהרי יום שישי, "כדי לבחון את המקום באור יום", אך לדבריו, "נחרדתי לגלות שבמרחק של ארבעה מטרים משפת הבור החלקלק והקטלני, משחקים להם בנחת שבעה ילדים שהגיעו למקום יחד עם הוריהם. לא היה להורים ולילדים שמץ של מושג עד כמה מסוכן המקום.

"חזרתי לאחר מכן פעם נוספת ומצאתי במקום אנשים נוספים, אין שום התרעה, שום מחסום, לא היה לפני שהנער טבע, וגם לאחר שהוא טבע למוות במקום, אף אחד לא טרח להגיע ולסגור את המתחם למבקרים נוספים".

קאפ בפתחו של הבור בו טבע הנער (צילום: זק"א בית שמש)

הוא הביע השתתפות בצערה של משפחת אהרוני, "משפחה יקרה שזכיתי להכיר אותה לצערי בנסיבות מצערות כל כך", והביע "תקווה שהמחדל יתוקן באופן מיידי, ואני נושא תפילה שהקב"ה ישלח נחמה וסעד למשפחה השכולה".

כזכור, בליל שישי סמוך לחצות, לאחר שעות של חיפושים, אותרה גופתו של הנער בן ה-14 בתוך בור מים בפארק אקליפטוס הסמוך לעיר בית שמש. על פי דיווחים של חבריו לישיבה, נחמיה חזר לאוטובוס בסיום הטיול אך נזכר ששכח משהו וחזר אל המקום כדי לקחת אותו - אך לא שב.

נחמיה אהרוני ז"ל (באדיבות המשפחה)

במשך כמה שעות נערכו אחריו חיפושים על ידי כוחות משטרה ומסוק היחידה האווירית, משמר הגבול, יל"מ כב"ה, מתנדבי יחידת חילוץ עציון - יהודה ומתנדבים רבים נוספים בסיוע ציוד הנדסי וייעודי, עד שגופתו אותרה בתוך בור המים.

במסגרת חקירת המקרה, עצרה המשטרה את המנהל והמורה במוסד החינוכי. בתום חקירתם הוחלט לשחררם בתנאים מגבילים של מעצר בית למשך 5 ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר