נמצא הפתרון?

בממשלה מקדמים מתווה פשרה למניעת פינוי אביתר

המדינה תבחן את מעמד הקרקעות במאחז הבלתי חוקי, בזמן שתושביו יפונו בינתיים ובמקום יוצב כוח צה"ל או מוסד חינוכי • אם ניתן יהיה להסדיר את המאחז - הבתים יאוכלסו שוב בעתיד, חוקית (מדיני)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מאחז אביתר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)

האם יימצא פתרון ביניים לבעיה שמטרידה את ממשלת בנט-לפיד? בכירים בממשלה, בהם שר הביטחון בני גנץ, מקדמים מתווה פשרה שיוביל לפינוי זמני של המאחז שגדל במהירות, אך עם אפשרות להחזיר את תושביו למקומם בקרוב, כך דווח ב'כאן חדשות'.

ההצעה מחולקת לשלושה סעיפים משמעותיים, האחד שזור בשני: תחילה המדינה תבחן את מעמד הקרקעות במאחז אביתר, האם הן באמת בבעלות יהודית או לא, ובו בזמן יפונו התושבים. שנית יוצב במקום מוסד חינוכי או מוצב צבאי, שיתחזקו את המקום ואת הבתים הריקים. אח"כ ינסו להסדיר חוקית את המאחז, ואילו הממשלה תצליח – התושבים ישובו לאותם בתים, שלא ייהרסו.

ע"פ הדיווח, המתווה טרם קיבל את הסכמת הצדדים, ועדיין קיימת האפשרות שהפשרה תיפול והפינוי ייצא לפועל כמתוכנן.

כזכור, המאחז אביתר הוקם בניגוד לחוק לפני קרוב לחודשיים, ונבנה בקצב מסחרר, כאשר בימים אלו מתגוררות במאחז כבר כ-50 משפחות. במקום ישנן תשתיות מים, חשמל וכביש אספלט.

מוקדם יותר היום פנה יו"ר ש"ס אריה דרעי לרה"מ נפתלי בנט ולשר הביטחון בני גנץ בבקשה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לפני ההחלטה על פינוי המאחז, אחרי שסייר במקום עם חברי סיעתו. בתגובה השיב גנץ: "דינו של המקום להתפנות. אני פונה אליך כדמות ממלכתית וכמנהיג מוערך בציבור, וממליץ כי תפנה את מרצך לקרוא לתושבים לציית להנחיות גורמי האכיפה ולהתפנות מהמקום".

אריה דרעי ויוסי דגן במאחז אביתר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)

בתגובה על המתווה המתוכנן תקפו חברי כנסת מגוש הימין באופוזיציה. ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית אמר: "מדובר בהצעה מכובסת ל'פינוי מרצון'. ראש הממשלה ומשרד הביטחון מכירים היטב את השטח. מצופה מהם להבין את החשיבות האסטרטגית של הישוב אביתר ולא להיכנע לאלימות הערבית. לצערם של תושבי אביתר הם לא מיוצגים ע"י מנסור עבאס - אחרת ההסדרה הייתה כנראה כבר מגיעה".

ח"כ שמחה רוטמן, מהציונות הדתית גם כן, מסר: "המנהל האזרחי ביהודה ושומרון עושה דין אחד ליהודים ודין אחד לערבים. מי שעומד בראש המערכת הזו כעת הוא ראש הממשלה נפתלי בנט ששם את הישוב אביתר על מפת הפינויים. הוא צריך לקחת אחריות".

ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית תקפה: "היישוב אביתר הוא בר-הסדרה, ולממשלה יש אפס לגיטימציה להרוס אותו. במציאות בה מאות מבנים ערבים בלתי חוקיים סובבים את אביתר - ההחלטה להרוס דווקא את הישוב היהודי לא תסולח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר