עינוי דין

מחדל? הנבחנים ברבנות משוועים לקבל ציון

אברכים שלמדנו את ההלכות הנצרכות כדי לקבל תעודת רב עיר או דיין, מספרים ל'כיכר השבת', כי כבר יותר מ-8 חודשים, אחרי שעשו את המבחן, והם עדיין לא קיבלו תשובות (חרדים)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בחינות לרבנות. ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

עוול של ממש; כ-100 אברכים חרדים ודתיים לאומיים רבים, עומלים ביזע רב לעבור את מבחני הדיינות הקשים שמנהלת הרבנות הראשית. אלא שכבר מספר חודשים, יושבים אברכים ומחכים לתשובה מהרבנות, האם עברו בהצלחה את המבחן.

"הבטיחו לנו שתוצאות חייבות להגיע בתוך 120 ימים, איך הגענו למצב ששמונה חודשים אני לא יכול לדעת אם עברתי את הבחינה או לא" סיפר אחד מהאברכים בשיחה עם 'כיכר השבת'.

אברך אחר סיפר ל'כיכר השבת': "היינו כבר אמורים מזמן לקבל תשובות. בערך באיזור פסח".

האברכים שמחכים בכיליון עיניים לתשובה בכדי לדעת אם עברו את התשובה או לא מעידים: "אנחנו ממש חסרי אונים, כל פעם אומרים לנו, חכו עוד שבועיים, עוד חודש..."

הרבנות הראשית מסרה בתגובה: "עקב חשיבותם של מבחני הרבנות בנושאי דיינות הם נבדקים אך ורק על ידי דיינים מכהנים או דיינים בדימוס, בעקבות מחסור בדיינים בודקי הבחינות והעומס המוטל על הדיינים, חל עיכוב בבדיקת מבחני הדיינות, בעקבות כך ולצורך הגדלת מאגר הדיינים בודקי הבחינות, פרסמה הרבנות הראשית קול קורא לדיינים להגשת מועמדות לבדיקת הבחינות בדיינות ובימים אלו התווספו דיינים נוספים לבדיקת הבחינות ואנו מצפים כי הציונים יפורסמו בקרוב ממש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר