בעקבות רימוני ההלם

אלפים בעצרת המחאה של 'העדה'; "כבוד התורה"

אלפי בני אדם השתתפו בעצרת 'העדה החרדית' במחאה על זריקת רימוני ההלם על-ידי המשטרה, לעבר רכבו של הגאב"ד; ההפגנה בראשות אדמו"רים ורבנים המוחים על 'כבוד התורה' • תיעוד (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בתמוז תשפ"א | 29.06.21
(צילומים: שימי שפר, כיכר השבת)

אלפי בני אדם השתתפו הערב (שלישי) בעצרת של 'העדה החרדית' במחאה על זריקת רימוני ההלם על-ידי המשטרה, לעבר רכבו של הגאב"ד הגרי"ט וייס, בהפגנה שהתקיימה בשבוע שעבר נגד חילולי קברים בגוש עציון.

העצרת, שמתקיימת בכיכר השבת בירושלים, החלה באמירת פרקי תהילים, ומיד לאחר מכן כובד לשאת דברים המשפיע החסידי המפורסם הרה"צ רבי מיילך בידרמן.

המשפיע ציין בדבריו את חובת המחאה על הפגיעה בכבוד התורה, תוך שהוא מזכיר כי "בעבר נהרגו מאות בני אדם בשל העובדה כי הם שתקו כשפגעו בכבוד תלמידי חכמים ובכבוד התורה".

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק נשא אף הוא דברי מחאה וחיזוק וציין כי "התאספנו כאן ציבור גדול כדי למחות על כבוד שמים ועל כבוד התורה. אנחנו רואים שיש מי שרוצים לפגוע בלומדי התורה, אותם אנשים ניסו לסגור לנו את בתי המדרש והישיבות בשנה האחרונה, ואין פלא שכעת הם פגעו בכבוד התורה".

האדמו"ר הוסיף ואמר כי "המשכילים הציונים אינם יכולים לנצח את התורה. התורה היא הדרך שלנו ולפיה אנחנו הולכים. כולנו יודעים שמי שלא הולך בדרך התורה מגיע למקומות לא טובים, ולבסוף גם לפגיעה בכבוד התורה, ולכן על כולנו להמשיך בדרך התורה ולהגביר את הלימוד".

לאחר מכן נשא דברי חיזוק ומחאה הגאון רבי דוד פיינשטיין שאמר כי "כולם יודעים את העבירה החמורה של פגיעה בכבוד התורה. ישנם עסקנים שמנהלים מאבק עיקש במשך שנים רבות בכל מה שקשור לנושא של כבוד הנפטרים, ועלינו לזכור את החשיבות של המאבק".

מאות הצועדים לרחוב בר אילן

עוד הוא הוסיף כי "ישנה כעת מלחמה על כל דבר שקשור ליהדות. יש מלחמה כעת על השבת והכשרות, על לימוד התורה ועל חינוך הילדים, וכל זה נעשה בפרהסיא כדי לעקור את הכול, בלי שום בושה, ועלינו לעמוד כחומה בצורה מול הגזירות הקשות, ללא שום פשרות שיפגעו בחומה הקדושה".

האדמו"ר מסאטמר (מהרי"י) נשא דברים בשידור ישיר מארה"ב ואמר. "איך אפשר לשתוק כשביזו גדול בישראל בעיר הקודש ירושלים? עלינו למחות על הפגיעה בכבוד התורה ולהזדעזע מאד".

עוד הוא הוסיף ואמר כי עלינו לשמור בכל דרך שלא להיות מושפעים מהרשעים ומהחידושים של הדור. "ירושלים עיר הקודש זכתה במנהיג גדול, תלמיד חכם עצום - מרן הגאב"ד, ששומר מכל משמר על כל הדברים שבקדושה שקשורים לעיר ירושלים. כולנו יודעים שכל הגזירות, מטרתם לעקור את האמונה בהקב"ה, ולגרום לעקירת הדת, ועל כן, על כולנו למסור את הנפש כדי להרבות כבוד שמיים וע"י כך להסיר חרון אף מעל כלל ישראל".

ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה נשא אף הוא דברי מחאה ואמר: "כתוב בספרים הקדושים שחטאו של הפוגע בתלמיד חכם, גדול מנשוא. עלינו לדעת כי מוטלת על כל אחד ואחד מאיתנו חובת מחאה על המעשה הנורא והחמור של פגיעה בכבוד התורה".

מעט לאחר השעה 21:00 בערב העצרת הסתיימה, ומתוך אלפי המשתתפים, כמה מאות החלו לצעוד לכיוון רחוב בר אילן, במטרה לחסום את התנועה. המשטרה עצרה את אחד המפגינים ומשתמשת במכת"זית שמתיזה בואש, כדי להרחיק את המוחים.

המכת"זית והבואש, בפעולה

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה פועלים ברחוב בר אילן בירושלים לאחר שמאות מפגינים החלו להתקהל בסיום עצרת שהתקיימה בסמוך והחלו מפרים את הסדר במקום תוך חסימת ציר התנועה.

"בעקבות כך, רחוב בר אילן נסגר לתנועה וכוחות המשטרה פועלים במקום לפיזורם לאחר שניתנה למפגינים הוראת פיזור ולא נענתה על ידם תוך שהמשטרה נאלצה כעת להשתמש באמצעים לפיזור ההמון".

בהמשך נמסר כי "בהמשך לפעילות כוחות משטרה ברחוב בר אילן בעקבות מחאה והפרת סדר שמתקיימת במקום, נעצר עד כה חשוד אחד בגין תקיפת שוטר שנחבל בראשו. כוחות המשטרה ממשיכים בפעילות להשבת הסדר במקום ובשלב זה רחוב בר אילן עדיין חסום לתנועה על ידי המשטרה".

סמוך לשעה 23:00 עדכנה המשטרה כי "רחוב בר אילן נפתח לתנועה ועשרות המפגינים שנותרו במקום נמצאים על המדרכות וברחובות הסמוכים. כוחות המשטרה נותרו במקום לעת עתה ומוודאים כי הסדר יישמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר