אחרי ארבע שנים

ראש המל"ל בן שבת לבנט: החלטתי לפרוש

ראש המועצה לביטחון לאומי בארבע השנים האחרונות, מאיר בן שבת, הודיע הערב לראש הממשלה בנט, כי החליט לסיים את תפקידו במועצה (חדשות, אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ראש המל"ל מאיר בן שבת (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, הנחשב מקורב במיוחד לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הודיע הערב (רביעי) לראש הממשלה בנט, כי החליט לסיים את תפקידו.

שעות ספורות לאחר היבחרו של ראש הממשלה בנט לתפקיד, הוא הודיע כי הוא נפגש עם ראש המל"ל בן-שבת, שיציג בפניו סקירות ביטחוניות ראשונות בתפקיד.

הערב כאמור, החליט בן שבת, לפרוש מתפקידו, תפקיד בו כיהן למעלה מארבע שנים וביתר שאת בתקופת הקורונה.

בן-שבת, הוא אדם דתי, שנולד למשפחה דתית שעלתה לישראל ממרוקו והתיישבה בדימונה, בן שבת למד במוסדות דתיים ובישיבה למד בבני עקיבא באר שבע.

לאחר שחרורו מצה"ל בתחילת שנות התשעים, התגייס בן-שבת לשירות ביטחון כללי (שב"כ). ועסק בעיקר בהתמודדות עם החמאס ברצועת עזה. במהלך השירות, כיהן כראש אגף הסייבר, ראש האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות וראש המרחב הדרומי.

בן שבת עם משלחת ישראל וארה"ב בבחריין (צילום: איתי בית און וחיים צח/ לע"מ)

במסגרת תפקידו, הוא היה ממובילי "הסכם אברהם" - ההסכם שנחתם עם איחוד האמירויות ועם בחריין ומרוקו.

בן שבת יכהן בתפקידו עד לסוף חודש אוגוסט הקרוב. ראש הממשלה ימנה מחליף לתפקיד ראש המל"ל בעת הקרובה, תוך קיום תהליך חפיפה סדור עם ראש המל"ל היוצא.

ראש האופוזיציה נתניהו מסר: "יחד עם כל אזרחי ישראל אני מודה מעומק ליבי לראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, על שירות יוצא מן הכלל למען ביטחון ישראל. מאיר סייע לי רבות בפעולות גלויות וסמויות להבטחת ביטחוננו ועתידנו, ובהשגת הסכמי השלום ההיסטוריים שהבאנו בין ישראל למדינות ערב".

"אני מודה לו על שירותו המסור במאבק המוצלח שהובלנו נגד הקורונה, שהביא את ישראל להיות המדינה הראשונה בעולם לצאת מהמגפה העולמית בשלום. מאיר - תודה על לילות ארוכים וימים עמוסים. עם ישראל חייב לך תודה גדולה".

בנט הודה לראש המל"ל ומסר: "ברצוני לשבח את מאיר בן שבת על שנים ארוכות של תרומה לביטחון ישראל בצורה מקצועית ומוצלחת. מאיר כיהן בשורה של תפקידים ובכולם הפגין ביצועים מרשימים, תוך הבנה מעמיקה של האתגרים המדיניים והביטחוניים מולם ניצבת מדינת ישראל. גם במשבר הקורונה, עבד מאיר ימים כלילות למען בריאותם של אזרחי ישראל, ותפקד בצורה ראויה להערכה. אני סמוך ובטוח כי נכונה לו עוד תרומה רבה למדינת ישראל גם בעתיד".

שר הביטחון, בני גנץ מסר: "‏בשמי ובשם מערכת הביטחון, אני מבקש להודות למאיר בן שבת, על שירותו במשך עשרות שנים למען ביטחונה וחוסנה הפנימי של מדינת ישראל. מאיר לקח חלק בתהליכים מעצבים משמעותיים באזור בשנים האחרונות, ואני בטוח שימשיך לשרת את מדינת ישראל, גם בהמשך."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר