סוף לחגיגה הפמניסטית

רבקה רביץ: לא אעשה דבר נגד גדולי ישראל

הרל"שית החרדית של הנשיא מגיבה בריאיון ל'כיכר השבת' לסערה שפרצה בעקבות דבריה ב'ידיעות', בו צוטטה כמי שרוצה להיות ח"כית במפלגה חרדית: "לא אעשה שום דבר שהוא נגד ה'מועצת'" • הריאיון המלא, מחר (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ון פראך)

רבקה רביץ, הרל"שית החרדית של הנשיא ראובן ריבלין, מגיבה לראשונה לסערה שפרצה בעקבות הריאיון ב'ידיעות האחרונות', בו צוטטה כמי שרוצה להיות חברת כנסת במפלגה חרדית, מסבירה ומבהירה: "לא אעשה שום דבר שהוא נגד מועצת חכמי התורה". הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'אחד על אחד עם ישי כהן'.

בריאיון ל'ידיעות אחרונות' אמרת שהיית רוצה להיות הח"כית הראשונה ב'יהדות התורה', למה?

"אסביר לך למה. אני שמחה שיש לי את ההזדמנות להסביר למה התכוונתי, ב'ידיעות' לצערי לא הובנתי מספיק טוב. אמרתי שאני לא אהיה בחיים ח"כית בפלטפורמה לא חרדית, לא אעשה בחיים שום דבר שהוא נגד מועצת חכמי התורה או מועצת גדולי התורה, או רב כל שהוא או אפילו נגד חברי הכנסת שלנו.

"ועל כן אם אני לא אעשה בחיים דבר כזה, האופוצייה היחידה שלי להגיע למקום ההשפעה שנאי מאוד מאמינה בו היא על ידי להיות ח"כית ב'יהדות התורה', כרגע זה לא הפרק, יום אחד אולי יקרה משהו והם יצטרכו..".

"ואם יום אחד הם יחשבו שצריך - הם ימצאו את הדרך ויכול להיות שיום אחד הם יהיו מחויבים, אני לא יודעת. אמרתי שאם יום אחד תהיה איזו חובה או צורך - אני חושבת שזה המקום הנכון להשפיע ממנו, אני חושבת שיש לי ניסיון.

עבדת בכנסת, השאלה שנשאלת - האם יש לאשה מקום בכנסת, האם זה מקום שאשה חרדית יכולה להתנהל בו?

"כרגע הרבנים חושבים שלא, אני לא מניחה בצד את הנושא הרבני. אני חרדית וכחרדית זה אחד הדברים שהכי מגדירים אם הוא חרדי או לא - זה עד כמה הוא נשמע לרבותיו.

לא מעט פמיניסטיות במגזר עשו שימוש באמירה שלך

"בדיוק בגלל זה אני קמת ואמרתי 'אני לא שם'. יכולתי להיות חברת כנסת בכמה וכמה מפלגות חילוניות, יכולתי להיות חברה בכל אחת העמותות האלו שמתריסות אבל אני לא שם, אני לא אתריס, אני רוצה לפעול מבפנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר