לקראת דיון סוער

הגבלות חדשות? • ההערכה: שרים בקבינט הקורונה יתנגדו

חלק מהמלצות בכירים במשרד הבריאות הנוגעות להטלת הגבלות נוספות, ברקע התחלואה המזנקת בישראל לאחרונה, צפויות להיתקל בהתנגדות של שרים בקבינט הקורונה שיתכנס הערב (אקטואליה)

בנט בישיבת ממשלה, אילסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

תחלואת הקורונה המזנקת בישראל לא מותירה לממשלה החדשה יותר מידי ברירות. היום (שלישי) צפויים להתכנס חברי קבינט הקורונה של בנט לדיון עם בכירי מערכת הבריאות, ובמהלכו יוצגו הגבלות חדשות ומשמעותיות, שיחולו ככל הנראה כאשר מספר המאומתים היומי יחצה את ה-1000 - עניין של כעשרה ימים עד שבועיים לפי ההערכות.

בין ההמלצות של בכירי משרד הבריאות - חיוב בדיקת קורונה לכל אלו החוזרים ממדינות חו"ל 4 ימים לאחר שובם מכל היעדים, והרחבת החיוב בבידוד לא רק לחוזרים ממדינות המוגדרות כ'אדומות' אלא גם לחוזרים ממדינות שיש עליהן אזהרה חמורה לתחלואה. מדובר בכ-15 עד 20 מדינות נוספות, בהן מדינות המשמשות כיעד פופולרי לישראלים. הגבלה נוספת שצפויה לעלות היום בדיון היא החלת תו ירוק, במתכונת מצומצמת, בקרב אוכלוסיות בחיסון.

הבוקר פורסם, כי על הפרק בקרב אנשי מערכת הבריאות עלו הגבלות נוספות שברצותם להחיל. אלו כוללים הגבלת אירועים, הופעות וקייטנות. הצעה זו לא תעלה כהמלצה כבר הערב, בדיון הקרוב.

אלא שלפי הדיווח ב-N12, חלק גדול מההמלצות של המשרד צפויות להיתקל בהתנגדות נחרצת של שרים בקבינט, וספק כמה מהן יתקבלו.

ביממה האחרונה אותרו בישראל 501 חולי קורונה חדשים - שיא חדש שנרשם מאז חודש ניסן. כמו כן, נרשמה עליה גם אחוז הבדיקות החיוביות העומד על 0.7%. במהלך היממה האחרונה בוצעו 72,896 בדיקות.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, כי 73 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, 33 מאושפזים במצב קשה - ירידה מאז הנתונים של אמש, מתוכם 17 מחוברים למכונות הנשמה. 16 חולים מאושפזים במצב קריטי.

עד כה נדבקו בישראל 843,611 מאומתי קורונה. כמו כן, משרד הבריאות עדכן כי עד כה 5,663,255 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה לנגיף הקורונה, 5,180,662 קיבלו את מנת החיסון השנייה.

כזכור, משרד הבריאות הודיע אמש כי בשבועות האחרונים נרשמה ירידה במועילות החיסון נגד נגיף הקורונה במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%.

על פי הודעת משרד הבריאות, החל מה-6 ביוני, יש ירידה במועילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה בו-זמנית עם התפשטות ווריאנט דלתא בישראל.

עם זאת, הדגישו בכירי משרד הבריאות, מועילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%.

במשרד הבריאות קוראים לכל מי שבא במגע עם חולה מאומת, לרבות מחוסנים, להיבדק. במיוחד בקרב מחוסנים שחשים בתסמינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר