בן המשב"ק

טרגדיה ב'גור': האברך הצעיר ר' יעקב דוד לנדאו ז"ל

טרגדיה בחסידות גור, בנו של המשב"ק של האדמו"ר מגור, האברך ר' יעקב דוד לנדאו מערד, הלך היום לעולמו בגיל צעיר. חבריו ל'כיכר': "היה איש עם ערכים, אנו שבורים" (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוח ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

טרגדיה קשה בחצר הקודש גור, עם היוודע פטירתו היום (ראשון), של האברך הצעיר ר' יעקב דוד לנדאו ז"ל, מחשובי האברכים בחסידות, בן 36 בלבד בפטירתו.

המנוח נולד לאביו הרה"ח רבי שמואל ברוך לנדאו, המשב"ק הצמוד של הרבי מגור, ובהגיעו לפרקו הוא נישא לרעייתו, בת הרה"ח רבי אברהם פריי, ולאחר נישואיו קבע את מושבו בעיר ערד, יחד עם כלל חברי הקהילה.

אחד ממכריו מספר בכאב בשיחה עם 'כיכר השבת': "ר' יעקב דוד נולד עם בעיה בכליות, מה שגרם לכך שאחת לתקופה הוא היה נזקק לטיפול רפואי שגרתי בבית החולים, ולפני קצת יותר מחודש ימים, לאחר שחש כאבים עזים, הוא הגיע לבית החולים, שם אבחנו הרופאים כי הוא סובל מאבנים בכליות".

בעצת הרופאים בבית החולים תל השומר, הוחלט לבצע בו טיפול רפואי ראשוני, טיפול שהופסק לאחר שחום גופו עלה, וצריך היה להמתין לירידת החום, מה שגרם לשחרורו הביתה למשך מספר ימים, עד אשר הוא חש פעם נוספת כאבים עזים, אז הוא פונה לבית החולים מעייני הישועה, שם הוא קיבל תרופות משככי כאבים, ולאחר מכן הוא הועבר שוב לתל השומר, שם הוא עבר ניתוח להסרת האבנים בכליות, אך כמה ימים לאחר מכן, מסיבה שטרם ברורה, מצבו החל להתדרדר, ומערכות גופו אף קרסו, עד אשר הוא השיב את נשמתו למגינת לבם של בני המשפחה ומכריו הרבים.

בחסידות גור, הבשורה הקשה התקבלה בהלם רב, לאור העובדה כי המנוח היה מקורב מאד לאביו, ואף היה תמיד מסייע לכל אחד ואחד.

בחסידות מספרים בעצב: "ליענקי היה תמיד פתגם שגור בפיו, כאשר כל אחד שהיה פונה אליו, הוא היה נענה בתשובה "איך אני יכול להוציא אותך מרוצה מהשיחה. יענקי היה מעמודי התווך של הקהילה בערד והתעסק רבות בנושאי הדיור, וכן החזיק בבעלותו עיתון מקומי. כמו כן שימש כמשגיח כשרות במלון והיה מעורב רבות בעשייה הציבורית למען התושבים".

אחד ממכריו מתאר את דבקותו באדמו"ר מגור: "הוא היה מוכן להפסיד הרבה מאוד כסף כדי לקדם את הערכים של שמירת שבת, טהרה ופתרונות למצוקת הדיור, נושאים שהוא ידע שחשובים לרבי. הוא לא ראה את עצמו כלל ומול עיניו תמיד העמיד את רצונו של הרבי בלבד והכל בהארת פנים ובידידות מופלאה עם כל אחד".

בפטירתו הותיר אחריו את רעייתו, ואת ארבעת ילדיו, הגדול שבהם בן 11 בלבד, שנשארו כעת ללא אבא.

הלווייתו תצא בשעה 21:30 לבית החיים באשדוד.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר