משבר החיסונים

קופות החולים הונחו: ממחר ניתן לחזור לחסן במנה ראשונה

משרד הבריאות החליט בינתיים לחסן במנת חיסון שלישית מדוכאי חיסון בלבד • שני שליש מהמומחים חושבים שצריך לשלוח לבדיקת קורונה גם מחוסנים (קורונה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חיסון נוער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

קופות החולים הודיעו הערב (ראשון) ללקוחותיהן כי ממחר יוכלו האזרחים שטרם חוסנו, בטח הילדים בני 12 עד 15, להגיע להתחסן בחיסון ראשון של חברת 'פייזר', זאת לאחר שהובטחה הקדמת אספקת החיסונים לתחילת אוגוסט, בעוד שלושה שבועות בלבד.

בתוך כך, במשרד הבריאות כבר שוקלים להשיב את ההטבות למחזיקי "התו הירוק" בלבד, גם אם חלקית. בדיון שצפוי הלילה, ידונו האם לחייב אזרחים שאינם מחוסנים להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לאירועים גדולים וצפופים.

מלבד זאת, גם היקף הנדרשים בבדיקות עשוי לגדול: שני שליש מחברי ועדת המומחים המייעצת לוועדת השרים לקורונה ממליצה לשלוח לבדיקות קורונה גם מחוסנים.

בנוסף, משרד הבריאות הכריע ללכת על צעד שטרם זכה לתמיכת מדינות העולם, ולחסן במנת חיסון שלישית את קהילת מדוכאי החיסון, כאשר יותר מחצי מהמומחים חושבים לחסן גם קשישים.

נתניהו: "להקדים את החיסון השלישי נגד הקורונה כבר לחודש הבא" (צילום: לשכת נתניהו)

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, הפרופ' נחמן אש, אמר בריאיון בערוץ 12: "אם קצב ההדבקה יהיה כמקדם ההדבקה הנוכחי יהיה לנו קשה מאוד לעצור את זה. חתונה בספטמבר היא על כרעי תרנגולת. למרות זאת, איני חושב שזה יגיע לגלי התחלואה הקודמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר