מחאת השבת

הגר"י זילברשטיין בהפגנה בפתח תקווה: "כל הצרות באו - כשרמסו את השבת" • תיעוד

מאות מתושבי פתח תקווה בראשות רנבי העיר מחו בכאב על חילולי השבת המתרבים בעיר; הגאון רבי יצחק זילברשטיין הזהיר כי כל הצרות בארצנו הגיעו כשרמסו את השבת (חרדים)

חלק מדבריו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין (צילום: כיכר השבת)

מאות מתושבי מרכז העיר פתח תקווה התכנסו הערב (חמישי) לאור קריאתם של גדולי ישראל ובראשות גדולי רנבי העיר, לעצרת מחאה וזעקה נגד חילולי השבת המתרבים במרכז העיר, ובפרט בתקופה האחרונה ונוכח אוזלת היד של הרשויות באכיפת שמירת השבת.

עצרת המחאה החלה בקריאת פרקי תהילים על ידי הגאון רבי דוד סלומון, ראש ישיבת "נחלת דוד", ולאחר מכן נשא דברי חיזוק והתעוררות הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה.

הגר"י זילברשטיין התריע בדבריו כי הקורונה החלה לאחר הפרצה בתחבורה הציבורית בשבת: "אחיי היקרים, בארצנו הקדושה פרצה התחבורה הציבורית ואז הביא הנה הקב"ה את הקורונה, אני לא נביא, אני לא בן נביא, רק מה אני יכול לעשות, מי שיש עיניים רואה.

לומדים דף היומי, רגע לפני ההפגנה

"התחילו פה בכמה ערים, אחד, לא עלינו, החליט בעיר שלו, ובעוד עיר, ובעוד עיר, ואז פרצה הקורונה שיש פה. אני לא נביא ולא בן נביא אבל יש דברים שהסמיכות אומרת, כל הצרות פה הגיעו בארצנו כשהחליטו אנשים - רומסים את השבת, אין לנו זכות קיום".

את דבר 'מזהירי השבת' הביא הרה"ג ישראל אלפר, שסיפר כיצד מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כאב ונאנח כששמע על חילולי השבת המתרבים ובירך את כל מי שיפעל וישפיע על חנויות שלא לפתוח בשבת.

לאחר מכן נשאו עוד דברי חיזוק ולאחר תפילת מנחה קיבלו ההמונים עול מלכות שמים ועצרת המחאה פוזרה בשקט ובסדר מופתי, לא לפני עשרות רבות פצחו בשירי שבת נרגשים.

שירי שבת בסיום העצרת

בעצרת השתתפו גדולי רבני העיר בראשות הגאון רבי מרדכי רבינוביץ ראש ישיבת "אור ישראל", רב העיר הגאון רבי מיכה הלוי, הגאון רבי דוד סלומון ראש ישיבת "נחלת דוד", הגאון רבי שלמה גוטפריד רבה של גני הדר, הגאון רבי צבי הורביץ, הגאון רבי יוסף זונדל רוזנטל רב קהילת אבי עזרי בגני הדר וראש כולל הגר"א, אדמו"רים ורבנים רבים נוספים. יצוין כי הגרב"צ קוק, רבה של קהילת 'אבי עזרי' - מרכז פתח תקוה, שנבצר ממנו להשתתף בעצרת, עודד את קיומה וקרא לשומעי לקחו להשתתף במחאה.

חלק מהרבנים שהשתתפו בעצרת (צילום: רשת התקשורת הנקודה)

יצוין כי בתחילת ההפגנה הגיעו שתי מפגינות מבוגרות, שביקשו למחות נגד 'כפיה דתית', אך מהר מאוד הן נעלמו כשהבינו כי מדובר בזעקה של כאב בלבד. מנגד, הגיעו עשרות רבות של תושבים שאינם שומרי תורה ומצוות, שהביעו תמיכה במחאה, וזעקו את כאב על פתיחת חנויות שמוכרות 'דבר אחר' ועל חנויות שמחללות שבת, וביקשו לשמר את הדו קיום המיוחד בו הצטיינה פתח תקווה, עד לשנים האחרונות.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת', מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבקי חתם בכתב ידו על הקריאה לכלל הציבור לצאת ולהשתתף במחאה, וחתימתו עוררה הדים רבים בעיר. בעקבות חתימתו, גם ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין צירף את חתימתו על הקריאה לצאת ולמחות, והוסיף וכתב בכתב ידו: "ידוע בשם מרן החזון איש זצוק"ל כי אם הציבור החרדי בפתח תקווה יתחזק בשמירת קדושת השבת בזכות זה לא יהיה חילול שבת".

שתי המפגינות נגד 'כפיה דתית
לומדים דף היומי, רגע לפני ההפגנה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר