פרסום ראשון

החשש מהגבלות: בחורי ברסלב יפתחו את 'זמן אלול' באומן

כדי לא לפספס שוב את השהות בציון הקדוש במסגרת הקיבוץ השנתי של חסידי ברסלב, עסקני ברסלב פועלים עתה לשלוח מאות בחורים ואברכים לציון באומן, כדי שלא יקרה מה שקרה שנה שעברה (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
נוסעים לאומן. ארכיון (צילום: Avi Dishi/Flash90)

פרסום ראשון: בעוד נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בישראל, ומחשש לסגירת השמיים והטלת הגבלות חדשות לקראת ימי ראש השנה, ל'כיכר השבת' נודע הערב (ראשון), כי עסקני ברסלב מתכננים לשלוח את בחורי הישיבה כבר מעכשיו לאומן.

על פי הידוע עד כה, פועלים גורמים שונים בחסידות ברסלב, כדי להקדים את הטיסות לאומן בכמה שבועות, זאת כדי שיוכלו לשהות בימי ראש השנה בציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א.

ל'כיכר השבת' נודע כי במסגרת הפעילות, מתכוונים בכמה ישיבות של חסידות ברסלב לפתוח את זמן אלול הבעל"ט במתחמים ברחבי אוקראינה, זאת כדי להימנע בסופו של דבר ממראות קשים שנראו בשנה שעברה של בחורים צעירים ממתינים בגבולות בתנאים קשים, וכמובן כדי לא לפספס שוב את השהות בציון הקדוש במסגרת הקיבוץ השנתי של חסידי ברסלב.

לפי התוכנית, ואם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, מתכוונים בכמה ישיבות בקהילה המונות יחד מאות רבות של בחורים הלומדים בישיבות קטנות וגדולות לשהות במתחמים סגורים ברחבי אומן שבאוקראינה, כאשר חלקם אף ישהו בעיירה ברדיטשוב, לשם הם צפויים להמריא לקראת א' אלול, יחד עם ראשי הישיבות וכלל הצוות.

יצוין, כי בנוסף לבחורי הישיבות, ישנם גם חסידים רבים שבכוונתם להמריא לאומן בהקדם, לאחר שבשנה שעברה מרביתם נשארו בישראל בראש השנה.

כזכור, מוקדם יותר הערב, פרופ' אש דיבר על נושא אומן וקרא לאזרחי ישראל לא לנסוע לחוץ לארץ בתקופה הקרובה. "זה לא הזמן לטוס לחו''ל מאחר שהמגפה משתוללת בהרבה מדינות. נסיעה לא הכרחית היא מיותרת ויכולה לגרום להדבקות מיותרות. היא יכולה גם להביא לכאן נגיפים ומוטציות חדשות ואולי מסוכנות יותר'', אמר. הוא הוסיף כי במערכת הבריאות בוחנים מתווה שלפיו יהיה ניתן לקיים את הנסיעה המסורתית לאומן לראש השנה, "בתקווה שלא נתמודד אז עם תחלואה גבוהה".

פרופ' אש בתדרוך (צילום: משרד הבריאות)

כשהתייחס לתורי הענק בנתב"ג, אמר אז: "אנחנו חושבים בימים אלה מה נדרש לעשות ומה צריך לעשות כדי להגביל את הטיסות עוד יותר. אנחנו בוחנים אם להרחיב את רשימת המדינות שאסור לטוס אליהן. נמשיך ונהדק את הפיקוח על מדיניות הטיסות בשבועות הקרובים. נבחן כיצד להרחיב את ההגנה שלנו מפני הבאת וריאנטים מחו"ל".

בדבריו הדגיש שיעילות החיסונים עדיין טובה וגבוהה, זאת על אף הירידה המסוימת ביעילותם. "אנחנו מנחתים כדי להבין אם זו תוצאה של הזמן שחלף או של זן הדלתא שעמיד יותר. כרגע אין לי תשובה", אמר אז. באשר לשנת הלימודים הקרובה הודיע אש כי טרם ישנו מתווה מסודר, ועל מתווה שכזה עובדים בימים אלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר