נלחמים בנגיף

מתווה ה'תו השמח' נכנס לתוקף; המשטרה תגביר האכיפה

ממשלתם של בנט ולפיד נתנה לזני הקורונה לחדור ארצה ולהתפשט וכעת מנסה להציל את המצב; הנכנסים לאולמות, מסעדות ובתי מלון יהיו חייבים להציג 'תו ירוק' - כולל בדיקה שלילית (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אכיפה בנתב"ג (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

התפשטות זן הדלתא מכריח את הממשלה לנקוט בצעדי אכיפה משמעותיים: הלילה (בין שלישי לרביעי) בחצות תיכנסנה לתוקף התקנות הכלולות במתווה "התו השמח" שאישרו שרי בנט-לפיד.

המתווה מתייחס לכל מקום בו שוהים מעל 100 איש בחלל סגור, כגון אולמות אירועים, מסעדות או בתי מלון שמתקיימים בהם אירועי שמחה עם מעל 100 איש. לפי התקנות שאישרה הממשלה, אירוע שמתקיים במקום שחלקו בשטח פתוח וחלקו בשטח סגור - חלים עליו הכללים של אירוע בשטח סגור.

החובה תחול על כל מקום ציבורי ועסקי, גם כאלו שלא פועלים בתו ירוק, שלא להכניס ולא לתת שירות לאדם שאינו עוטה מסיכה ולהציב שלטים במקומות בולטים לגבי החובה לעטות מסיכה. בנוסף, מקומות שבהם מערכת כריזה - מחויבים להודיע על החובה לעטות מסיכה במערכת הכריזה.

כדי להכניס למקום הפועל בתו ירוק, ניתן להציג בדיקת קורונה שלילית 72 שעות אחורה, תעודת מתחסן או מחלים או הצגת התו הירוק עצמו. על בעלי אולם או מסעדה, המפעיל את המקום ע"פ כללי התו הירוק, יוטלו הדברים הבאים: חובה למנות 'ממונה קורונה', בדיקת כל הנוכחים מבחינת תו ירוק והצבת שלט המבהיר חובה זו.

שבים לתו הירוק, רק בשם אחר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

כחלק ממעבר ממשלת בנט-לפיד מהמלצה להכרח, החליטו במשרד הבריאות על קנסות גבוהים למפרי החוק:

  • 1,000 ₪ לאדם שאינו מחוסן או מחלים שנכנס למקום הפועל בתו ירוק.
  • 1,000₪ למקום ציבורי ועסקי שהכניס או נתן שירות לאדם שלא עוטה מסיכה, או מקום שלא הציב שלטים לעניין החובה לעטות מסיכה.
  • 3,000 ₪ למקום שפועל בתו ירוק, שלא הציב שלט לעניין חובת כניסה בתו ירוק.
  • עד 10,000 ₪ למקום שאמור לפעול בתו ירוק, ולא בודק את האישורים בכניסה.

במסגרת המאבק והניסיון לשכנע את הציבור לחזור לקשב למשרד הבריאות, תחל מחר משטרת ישראל, ופקחים בשיתוף המרכז לשלטון המקומי, הפועלים תחת מטה המשרד לביטחון הפנים, לאכוף את ה"תו השמח" באולמות אירועים במתכונת של הגעה לאולמות השמחה טרם האירועים, וידוא עם מנהל האולם שמתבצעת בדיקה של כניסת אורחים וכן הימצאות של רפרנט ממונה קורונה באולם, לו אחריות ישירה על ביצוע ההנחיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר