חוששים מהבחירות?

סער ואלקין פועלים להורדת אחוז החסימה

ראשי תקווה חדשה מנסים לקדם בוועדת השרים לחקיקה את הצעת ח"כ ישראל אייכלר, לפיה אחוז החסימה לכניסה לכנסת ירדת ל-1.5% • בקואליציה מערימים קשיים (פוליטי, חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סער ואלקין (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

שר המשפטים גדעון סער, יו"ר ועדת השרים לחקיקה, החליט לקדם בתמיכת הממשלה את הצעת ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה להורדת אחוז החסימה מ-3.25% כיום ל-1.5% בלבד.

לפי ההערכות במסדרונות הכנסת הסיבה לכך היא לחץ בו שרוי סער מהבחירות הבאות, שמועדן טרם נקבע ולא ברור אם תהיינה בקרוב. לפי הסקרים האחרונים שפורסמו ברשתות התקשורת השונות, מפלגת תקווה חדשה לא עוברת את אחוז החסימה ונמחקת מהמפה הפוליטית אחרי סבב בחירות אחד בלבד. לכן בכוונת שר המשפטים, ושותפו למסע השר זאב אלקין, להוריד את אחוז החסימה - כדי להבטיח את מקומם גם בכנסת הבאה.

הצעת ח"כ אייכלר קודמה בימיה האחרונים של הכנסת הקודמת, כשכבר היה ברור שממשלת נתניהו-גנץ על סף פירוק, וראש הממשלה דאז בנימין נתניהו אף שקל לתמוך בהצעה, מכיוון שאז מקומה של הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' לא היה מובטח. כעת זוכה ההצעה לתמיכה מצד סער.

עם זאת, גורמים בקואליציה, בעיקר ממפלגות יציבות כמו יש עתיד וישראל ביתנו, מסרבים בשעה זו לקדם את ההצעה ומפנים את השואלים אל ההסכמים הקואליציוניים, שם נכתב כי תוקם ועדה לשינוי שיטת הבחירות בישראל, ולא כטלאי אחד. במפלגות הקואליציה הקטנות, כדוגמת מרצ ורע"מ, נוטים לתמוך - כדי להגן על עצמם.

בדברי ההסבר להצעת אייכלר התבססו על העבר: "במשך יובל שנים עמד אחוז החסימה בישראל על אחוז אחד בלבד. אפילו בן גוריון שבשלב מסוים זכה למפלגה בת חמישים מנדטים ובגין שהיו לו ארבעים ושמונה מנדטים ידעו לתת ביטוי למפלגות קטנות. לא רק שזה לא הפריע, אלא שזה סייע להם להקים ממשלות יציבות. מאז שעלה אחוז החסימה הוקמו ממשלות שלא מצליחות לשלוט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר