ההגבלות החדשות

מתווה התו הירוק אושר; סרבני חיסון ישלמו בעבור הבדיקה

בצל התפשטות הנגיף ווריאנט דלתא, קבינט הקורונה התכנס לראשונה מזה תשעה ימים, והחליט כי התו הירוק יוחזר לאירועים מעל 100 איש. סרבני חיסון יצטרכו לשלם על בדיקות קורונה שיבצעו (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)

לצד התפשטות הנגיף, לראשונה מזה תשעה ימים התכנס היום (חמישי) קבינט הקורונה ודן באפשרויות להגבלות חדשות. בפתח הדיון אמר שר הבריאות ניצן הורביץ "לא מתרגשים ממכחישי קורונה ולא נשמעים למי שקורא לנו לסגור את המדינה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פרס את האסטרטגיה הלאומית להתמודדות עם זן הדלתא, המורכבת מחיסונים, מסכות והגנה על אוכלוסיית הפגיעים והקשישים.

בדיון הובאה בפני הקבינט תכנית פעולה סדורה ומקיפה שתיתן מענה להתפרצות זן הדלתא בישראל, הכוללת את מתווה התו הירוק וכן מתווה לסוגיית הכניסה והיציאה מן הארץ.

בעניין הבדיקות המהירות התייחס מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש ואמר כי "בשבוע הבא יהיו בדיקות מהירות בבתי המרקחת לשימוש ביתי", הכריז, "בינתיים רק של חברה אחת. עושים מאמצים לאשר חברות נוספות".

להלן המתווה שאושר:

- אירוע עד 100 משתתפים: ללא שינוי, אין מגבלות.

- אירועים מעל 100 משתתפים במקום סגור או פתוח: כניסה תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית שהינם מגיל 12 ומעלה.

התו הירוק יחול על אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כנסים, אטרקציות תיירותיות ובתי תפילה.

התו הירוק יוחל רק על אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כנסים, אטרקציות תיירותיות ובתי כנסת.

עוד החליט הקבינט, כי החל מעוד שבועיים וחצי, סרבני חיסון ישלמו עבור בדיקות קורונה שיבצעו מסיבה כזו או אחרת, (למעט מנועי חיסון), והתשלום יבוצע במתחמי בדיקה ייעודיים שייפרסו ברחבי הארץ.

כזכור, מוקדם יותר היום (חמישי) הודיע משרד הבריאות כי אובחנו ביממה האחרונה בישראל 1,336 מאומתים חדשים התגלו מאתמול מתוך 77,512 נבדקים. עד כה נדבקו בישראל בנגיף הקורונה 856,261 בני אדם ומספר הנפטרים מהנגיף במצטבר עומד על 6,455 בני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר