היסטוריה ואקטואליה

המיקום של 'בארה של מרים' על גדות הכנרת • צפו

בעקבות מאמריו של ישראל שפירא ב'כיכר השבת' משלחת של תלמידי חכמים שתתה מים קדושים מ'בארה של מרים' בלב הכנרת; וגם, הסגולה לשתות מים - במוצאי שבת (היסטוריה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ לטייל בישראל)

תענוג לפתוח את הדואר האלקטרוני של כותב השורות שמוצג בסיומת כל כתבה, ולגלות תגובות מפרגנות ואוהדות.

בשבוע האחרון שמחתי לקרוא תגובה מכוננת ומפתיע במיוחד, על כך שמשלחת תלמידי חכמים זכו ושתו ממי 'בארה של מרים', בעקבות המחקרים שפרסם כותב השורות פה במדור 'היסטוריה ואקטואליה' ב'כיכר השבת' אודות מיקומה המדויק של 'בארה של מרים'.

וכך לשון ההודעה:

שלום רב' ישראל!

שמי... בעקבות בחיפוש אחר דבריו של רבנו חיים ויטאל זי"ע על בארה של מרים, נתקלתי במחקר שעשית, שפורסם באתר 'כיכר השבת'.

האם אוכל לקרוא אותו לקבל גישה אליו איכשהו?

וכן, אם תוכל לשלוח לי את המיקום המדוייק למסקנה אני ממש אשמח.

האם אפשרי?

בברכה...

תשובתי לאותו יהודי יקר הייתה:

"בבקשה: אני מאוד שמח שבמסגרת חיפושך אחר דברי רבי חיים ויטאל הגעת למאמרי ב'כיכר השבת'. מצורף 5 קישורים למאמרי על 'בארה של מרים' כפי שפורסמו באתר".

היהודי היקר ענה לי בשאלה:

תודה רבה, המאמרים שלך מקסימים! אולם אין שם מיקום מדויק. האם תוכל לשלוח לי מיקום מדויק בוויז של 'בארה של מרים?

תשובתי לאותו יהודי יקר:

"אני שמח מאוד שבמסגרת מחקריך אודות כתבי רבי חיים ויטאל אודות 'בארה של מרים', גלשת למאמרי שפורסמו באתר 'כיכר השבת'.

"אני חושב שהביקור שלך במקום, יעניין וירתק את הגולשים שלנו, ואני מוכן לבוא לקחתך ברכבי למקום המדויק ע"פ רבי חיים ויטאל שמסר בשמו של האריז"ל שם תוכל לשתות, ולמלא עשרות בקבוקי מים מבארה של מרים, שיספיקו לך עד בין הזמנים הבא.

"אולם יש לי תנאי: אני אבוא עם מצלמה, ואצלם ואסריט למען יתר הגולשים שלא זכו להגיע איתנו לבאר, וכמוך כמהים להגיע למקום הקדוש בארה של מרים, אולם עקב מניעות רבות הם לא יכולים לעשות זאת. לפחות גלריה מהביקור של כבודו בבארה של מרים תוכל להשקיט את סקרנותם".

היהודי היקר ענה לי בקצרה:

"כבודי יהודי פשוט שלא מעוניין בפרסום, רק בקצת התקרבות לאבא שבשמיים.

בעקבות הסיפור של רבנו חיים ויטאל זי"ע, חשבתי שיכול להיות נחמד להגיע לשם, להתפלל חזק לקב"ה, דרחמנא ליבא בעי, ואולי מן שמיא ירחמו עליי ואזכה לשתות מהבאר ואולי אזכה גם אני לזכור את כל תלמודי.

"בכל מקרה, אני לא מעוניין בפרסום כזה או אחר, תודה רבה ואשריכם ישראל!".

עכ"ל.

חבל על דאבדין, שלא יכלנו לצלם את הביקור הנ"ל של היהודי היקר (שהסכים לפרסם את ההתכתבות בינינו ללא שמו). ברם נוכל להתנחם בסרטון מדהים שפרסם מדריך הטיולים הנודע ר' שרגא שמידלר הי"ו מעיה"ק צפת תובב"א, אודות המקום הקדוש 'בארה של מרים' על גדות הכינרת.

במידה ואתם גולשים היקרים, מזדמנים ומגיעים ל'בארה של מרים' כאותו יהודי יקר, אנא שלחו גלריה של תמונות למייל המצורף מטה, ונוכל ביחד לזכות את עם ישראל לצפות במיקום הקדוש של 'בארה של מרים', - אותו מקום בו השקה האריז"ל את רבי חיים ויטאל שזכה וזכר בזכות מים קדושים אלו את חכמת הקבלה כמבואר מכתביו.

כידוע, מרן רבי יוסף קארו, והרמ"א וגדולי ישראל נוספים הזכירו מנהג קדמון שבכל מוצאי שבת בארה של מרים מתגלגלת בכל הבארות שבעולם, ובעקבות כך - רבים נוהגים, בכל מוצאי שבת, לשתות מים מהברזים, בתקווה שהמים שהם שותים הם ממימיה של הבאר שהגיעה אל מי התהום שהם שותים. וכך גם נהגו פוסקים גדולים לפני מאות בשנים.

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר